پیش بینی ۱۰۳ شُعبه اخذ رای سیار برای حوزه انتخابیه اصفهان
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
شناسه : 52606

رییس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان بااشاره به پیش بینی ۱۰۳ شعبه اخذ رای سیار برای حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه گفت: در انتخابات امسال ۵۴ شعبه سیار اخذ رای شهری و ۴۹ شعبه سیار روستایی در نظر گرفته شده است که در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر […]

پ
پ


رییس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان بااشاره به پیش بینی ۱۰۳ شعبه اخذ رای سیار برای حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه گفت: در انتخابات امسال ۵۴ شعبه سیار اخذ رای شهری و ۴۹ شعبه سیار روستایی در نظر گرفته شده است که در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر مسوولیت جمع‌آوری آرای مردم در هر نقطه از شهرستان اصفهان را بر عهده خواهند داشت.

رحمت‌الله ترابی افزود:چهار شُعبه اخذ رای نیز برای اقلیت‌های مذهبی استان در نظر گرفته شده که ۲ شعبه ویژه ارامنه، یک شعبه ویژه کلیمیان و یک شعبه ویژه زرتشتیان است.

او با بیان اینکه امروز آخرین مهلت اعلام نظر قطعی شورای نگهبان در باره صلاحیت همه داوطلبان است، افزود: پیش از این، مراحل رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی به مدت ۱۵ روز انجام و نتیجه به هیات نظارت اعلام شد و در فرصت قانونی نیز صلاحیت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

ترابی ادامه داد: در ادامه روند تأیید صلاحیت‌ها، آن دسته از داوطلبانی که صلاحیتشان تأیید نشد، اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کردند تا در فرصت قانونی در نظر گرفته شده به اعتراضات رسیدگی شود.

او افزود: در ادامه فرایند‌های انتخاباتی، آماده توزیع تعرفه بین مناطق و شعبه‌های اخذ رای هستیم.

سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شُعبه‌های اخذ رای استان اصفهان در انتخابات یازدهم اسفند امسال ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.

در مجموع ۱۶ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که ۱۵ حوزه جغرافیایی جز اصفهان هر کدام یک نماینده دارند و شانزدهمین حوزه انتخابیه که مرکز آن فرمانداری اصفهان قرار دارد مربوط به حوزه مسیحیان ارمنی جنوب ایران است که یک حوزه فرعی هم در شهرستان شیراز استان فارس دارد.

یک هزار و ۷۶۸ نفر برای انتخابات در استان اصفهان ثبت نام کردند که نسبت به انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی که یک هزار و ۲۴۲ نفر ثبت نام کرده بودند، حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است، ۱۱ نامزد نیز در اصفهان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به رقابت می‌پردازند.

تبلیغات انتخابات نامزد‌های مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون از بامداد روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن به مدت ۱۵ روز آغاز شد و تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

مدت زمان تبلیغات نامزد‌های مجلس شورای اسلامی نیز هفت روز و از بامداد روز سوم تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفند خواهد بود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بطور همزمان ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.