نشست استانداران خراسان شمالی و آخال برای توسعه تجاری
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
شناسه : 53747

در نشست با استاندار آخال ترکمنستان و هیات همراه گفت: سفر سال گذشته رئیس جمهور ترکمنستان به ایران و امضای تفاهم نامه‌هایی منجر به این دیدار شد چرا که می‌توان در حوزه‌های مختلف، تفاهم نامه‌هایی امضا کرد که منجر به توسعه قرارداد‌ها شود. حسین نژاد گفت : برای ارتباط بیشتر دو قوم ترکمن در خراسان […]

پ
پ


در نشست با استاندار آخال ترکمنستان و هیات همراه گفت: سفر سال گذشته رئیس جمهور ترکمنستان به ایران و امضای تفاهم نامه‌هایی منجر به این دیدار شد چرا که می‌توان در حوزه‌های مختلف، تفاهم نامه‌هایی امضا کرد که منجر به توسعه قرارداد‌ها شود.

حسین نژاد گفت : برای ارتباط بیشتر دو قوم ترکمن در خراسان شمالی و ترکمنستان از طریق بازار مرزی پرسه سو و ارتباط با شهر آرکاداخ، تشریفات قانونی را انجام دهیم.

استاندار آخال هم در این نشست گفت: توسعه همکاری‌ها بین دو استان خراسان شمالی و آخال در حوزه تجاری، علمی، فنی، فرهنگی و اقتصادی انجام شده که می‌توان به جشن مشترک عید نوروزِ سال ۱۳۹۸ و نمایشگاه توانمندی‌های آخال در شهر مشهد مقدس اشاره کرد.

روشن خوجه قلی یف گفت : مدیران همراه ما در زمینه‌های فرهنگ، عمران، سلامت، اقتصاد و بازرگانی فعالند.

او گفت: همکاری بین موزه گندم سفید استان آخال و موزه استان خراسان شمالی در زمینه عمران کارشناسان کارخانه سیمان و شیشه برای تبادل اطلاعات و تجارب سفر‌ها انجام شود.

استاندار آخال همچنین در زمینه سلامت به بیمارستان‌های مجهز آخال اشاره کرد و گفت: کارشناسان این حوزه با برگزاری جلسات ویدئو کنفراسی، تجربیات و اطلاعات را تبادل کنند.

او ابراز امیدواری کرد به واسطه این دیدار، روابط تجار دو کشور افزایش پیدا کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.