پدیده گرد و غبار پایتخت باید به صورت فرامنطقه ای پیگیری شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
شناسه : 50276

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری چهارمین نشست هماهنگی شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در سال ۱۴۰۲ که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که پیش تر نیز اعلام شد موضوع مقابله با پدیده […]

پ
پ

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری چهارمین نشست هماهنگی شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در سال ۱۴۰۲ که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که پیش تر نیز اعلام شد موضوع مقابله با پدیده گرد و غبار یک جنبه ملی و فراملی دارد که باید در سطح کشور و به صورت فرا منطقه‌ای پیگیری شود.

یزدی مهر با بیان اینکه برخی موارد در حوزه پدیده گرد و غبار به صورت استانی قابل حل نیست، گفت: یکی از پیشنهادات اداره کل مدیریت بحران استان تهران در خصوص پیگیری این معضل این است که کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در مراحل پیشگیری و آمادگی به صورت دوره‌ای و منطقه‌ای با حضور استانداران و به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در ستاد ملی مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر استفاده از ظرفیت‌های حقوقی قانون مدیریت بحران کشور به ویژه مواد ۲۱ الی ۲۳ در اجرای شیوه نامه هماهنگی پیشگیری و مدیریت پدیده گرد و غبار تاکید و عنوان کرد: با بهره مندی از این پتانسیل، اجرای شیوه نامه دقیق‌تر خواهد شد.

پدیده گرد و غبار پایتخت باید به صورت فرامنطقه ای پیگیری شود

وی با اشاره به اینکه استان تهران در حوزه و مواجهه با پدیده گرد و غبار باید به طور خاص پیگیری و دیده شود، افزود: حتی دستگاه‌های قانون گذار نیز برای شرایط استان و شهر تهران تفاوت‌هایی قائل هستند، حال آنکه در خصوص این پدیده اگر بخواهیم استان تهران را با سایر استان‌های دیگر بسنجیم خطای راهبردی صورت می‌گیرد.

یزدی مهر بر الزام دعوت از استان تهران به عنوان عضو دائمی کمیته ملی بازنگری ستاد پیشگیری و مدیریت پدیده گرد و غبار نیز تاکید کرد.

پدیده گرد و غبار پایتخت باید به صورت فرامنطقه ای پیگیری شود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به تعیین سطح نمایندگان استانی حاضر در کارگروه نیز اشاره و بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها هنوز از ساز و کار کارگروه به خوبی مطلع نیستند و با حضور نمایندگان ثابت پیام کارگروه به درستی به دستگاه‌ها منتقل می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.