مقایسه پرسپولیس و الهلال
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
شناسه : 42169

در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو تیم پرسپولیس ایران و الهلال عربستان بپردازیم. این دو تیم از پرافتخارترین تیم های فوتبال آسیا هستند و همواره در رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند. اگر علاقمند به اخبار پرسپولیس و فوتبال هستید میتوانید وب سایت مارو دنبال کنید. پرسپولیس در سال ۱۳۴۲ تاسیس شد و […]

پ
پ

در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو تیم پرسپولیس ایران و الهلال عربستان بپردازیم. این دو تیم از پرافتخارترین تیم های فوتبال آسیا هستند و همواره در رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند. اگر علاقمند به اخبار پرسپولیس و فوتبال هستید میتوانید وب سایت مارو دنبال کنید.

پرسپولیس در سال ۱۳۴۲ تاسیس شد و الهلال در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد. پرسپولیس در تاریخ خود ۲۸ قهرمانی در لیگ برتر ایران، ۱۴ قهرمانی در جام حذفی ایران و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است. الهلال نیز در تاریخ خود ۱۸ قهرمانی در لیگ حرفه ای عربستان، ۱۰ قهرمانی در جام حذفی عربستان و چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است.

افتخارات

همانطور که در بالا ذکر شد، پرسپولیس و الهلال هر دو از تیم های پرافتخار آسیا هستند. پرسپولیس در مجموع ۳۳ قهرمانی در مسابقات داخلی و بین المللی کسب کرده است، در حالی که الهلال در مجموع ۲۸ قهرمانی در مسابقات داخلی و بین المللی کسب کرده است.

بازیکنان

هر دو تیم پرسپولیس و الهلال بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارند. پرسپولیس بازیکنانی مانند مهدی ترابی، سروش رفیعی و حامد لک را در اختیار دارد، در حالی که الهلال بازیکنانی مانند سالم الدوسری، ماتیوس پریرا و سالم الحیدری را در اختیار دارد.

سرمربیان

پرسپولیس در حال حاضر توسط یحیی گل محمدی هدایت می شود، در حالی که الهلال توسط لئوناردو ژاردیم هدایت می شود. گل محمدی سابقه قهرمانی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، در حالی که ژاردیم سابقه قهرمانی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

تاکتیک

پرسپولیس معمولاً با سیستم ۴-۳-۳ بازی می کند، در حالی که الهلال معمولاً با سیستم ۴-۴-۲ بازی می کند. پرسپولیس تیمی هجومی است که روی حملات سریع و انفجاری حساب می کند، در حالی که الهلال تیمی دفاعی است که روی ضدحملات حساب می کند.

نتیجه گیری

پرسپولیس و الهلال هر دو تیم های قدرتمندی هستند که همواره در رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند. این دو تیم در تاریخ خود بارها با یکدیگر روبرو شده اند و بازی های حساس و جذابی بین آنها برگزار شده است.

رقابت های بین المللی بین پرسپولیس و الهلال

پرسپولیس و الهلال دو تیم پرافتخار آسیا هستند که همواره در رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند. این دو تیم تا به امروز 9 بار با یکدیگر روبرو شده اند که حاصل آن 3 پیروزی برای پرسپولیس، 3 پیروزی برای الهلال و 3 تساوی بوده است.

اولین دیدار بین این دو تیم در سال 1994 در جام باشگاه های آسیا برگزار شد که با تساوی 1-1 به پایان رسید. در این دیدار، پرسپولیس گل اول را به ثمر رساند اما الهلال در دقایق پایانی بازی به تساوی رسید.

دو تیم در سال 2001 بار دیگر در جام باشگاه های آسیا با یکدیگر روبرو شدند که این بار نیز بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید. در این دیدار، پرسپولیس گل اول را به ثمر رساند اما الهلال در دقایق پایانی بازی به تساوی رسید.

در سال 2014، این دو تیم برای اولین بار در فینال جام باشگاه های آسیا با یکدیگر روبرو شدند که در نهایت پرسپولیس با نتیجه 3-2 پیروز شد و قهرمان آسیا شد. این دیدار یکی از حساس ترین و جذاب ترین دیدارهای بین این دو تیم بود و پرسپولیس توانست با درخشش بازیکنانی مانند علی کریمی، علی علیپور و محسن مسلمان، به پیروزی برسد.

در سال 2015، این دو تیم بار دیگر در فینال جام باشگاه های آسیا با یکدیگر روبرو شدند که در نهایت الهلال با نتیجه 3-0 پیروز شد و قهرمان آسیا شد. این دیدار نیز یکی از حساس ترین و جذاب ترین دیدارهای بین این دو تیم بود اما الهلال توانست با درخشش بازیکنانی مانند عمر خربین و گومیس، به پیروزی برسد.

 

 

در سال 2021، این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر روبرو شدند که در نهایت الهلال با نتیجه 3-2 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. این دیدار نیز یکی از حساس ترین و جذاب ترین دیدارهای بین این دو تیم بود اما الهلال توانست با درخشش بازیکنانی مانند سالم الدوسری و ماتیوس پریرا، به پیروزی برسد.

آخرین دیدار بین این دو تیم در سال 2022 در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که در نهایت پرسپولیس با نتیجه 2-1 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. این دیدار نیز یکی از حساس ترین و جذاب ترین دیدارهای بین این دو تیم بود و پرسپولیس توانست با درخشش بازیکنانی مانند مهدی ترابی و سیامک نعمتی، به پیروزی برسد.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می شود، پرسپولیس و الهلال در رقابت های بین المللی با یکدیگر مساوی هستند. هر دو تیم 3 بار پیروز شده اند، 3 بار تساوی کرده اند و 3 بار نیز شکست خورده اند. همچنین، هر دو تیم 10 گل زده و 9 گل خورده اند.

نقاط قوت و ضعف هر تیم

پرسپولیس

نقاط قوت:

خط حمله قدرتمند با بازیکنانی مانند مهدی ترابی، سروش رفیعی و شرزود تمیروف

دفاع منسجم با بازیکنانی مانند سید جلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان و حامد لک

انگیزه بالا برای شکست الهلال

نقاط ضعف:

عدم ثبات در عملکرد

مشکلات مالی

الهلال

نقاط قوت:

سرمایه گذاری هنگفت باشگاه

بازیکنان با کیفیت خارجی مانند سالم الدوسری، ماتیوس پریرا و گومیس

تجربه بازی در سطح بالای آسیا

نقاط ضعف:

عدم هماهنگی بازیکنان جدید

فشار زیاد هواداران برای قهرمانی

پیش بینی نتیجه بازی های آینده

با توجه به آمار و مقایسه بین دو تیم، می توان گفت که پرسپولیس و الهلال دو تیمی هستند که از نظر فنی و تاکتیکی در سطح بالایی قرار دارند. هر دو تیم بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارند و انگیزه بالایی برای پیروزی دارند.

منبع : تاپ آوا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.