بهترین بازی پرسپولیس در آسیا
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
شناسه : 42601

برای طرفداران پرسپولیس همیشه افتخارات این تیم خاطره انگیز بوده است اما شاید بتوان در این مقاله به چند خاطره دلچسب پرسپولیس در آسیا بپردازیم و اخبار پرسپولیس و حاشیه های آن را یادآوری کنیم. تاریخچه حضور پرسپولیس در آسیا باشگاه پرسپولیس یکی از موفق ترین تیم های فوتبال ایران در آسیا است. این تیم […]

پ
پ

برای طرفداران پرسپولیس همیشه افتخارات این تیم خاطره انگیز بوده است اما شاید بتوان در این مقاله به چند خاطره دلچسب پرسپولیس در آسیا بپردازیم و اخبار پرسپولیس و حاشیه های آن را یادآوری کنیم.

تاریخچه حضور پرسپولیس در آسیا

باشگاه پرسپولیس یکی از موفق ترین تیم های فوتبال ایران در آسیا است. این تیم از سال ۱۳۴۷ تاکنون در ۱۱ دوره از رقابت های آسیایی حضور داشته است و موفق به کسب ۲ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی شده است.

اولین حضور پرسپولیس در آسیا

اولین حضور پرسپولیس در آسیا در سال ۱۳۴۷ در جام باشگاه های آسیا بود. این تیم در دور اول این مسابقات با تیم ارتش کره جنوبی دیدار کرد و با نتیجه ۴-۰ پیروز شد. پرسپولیس در دور دوم نیز با تیم تای شین تایلند دیدار کرد و با نتیجه ۵-۰ پیروز شد. اما در دور سوم این مسابقات، پرسپولیس با تیم یوکوهاما مارینوس ژاپن دیدار کرد و با نتیجه ۲-۱ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

قهرمانی پرسپولیس در جام برندگان جام آسیا

پرسپولیس در سال ۱۳۶۹ موفق به کسب قهرمانی جام برندگان جام آسیا شد. این تیم در فینال این مسابقات با تیم یونیورسیتی سایپای هند دیدار کرد و با نتیجه ۲-۱ پیروز شد. پرسپولیس در این بازی با گل های فرشاد پیوس و علی پروین به پیروزی رسید.

نایب قهرمانی پرسپولیس در جام برندگان جام آسیا

پرسپولیس در سال ۱۳۷۱ و ۱۳۷۳ نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی جام برندگان جام آسیا شد. این تیم در فینال سال ۱۳۷۱ با تیم آلاهلی عربستان سعودی دیدار کرد و با نتیجه ۱-۰ شکست خورد. پرسپولیس در فینال سال ۱۳۷۳ نیز با تیم الهلال عربستان سعودی دیدار کرد و با نتیجه ۲-۱ شکست خورد.

نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۲۳ نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا شد. این تیم در فینال سال ۲۰۱۷ با تیم کاشیما آنتلرز ژاپن دیدار کرد و با نتیجه ۳-۲ شکست خورد. پرسپولیس در فینال سال ۲۰۲۳ نیز با تیم اولسان هیوندای کره جنوبی دیدار کرد و با نتیجه ۲-۱ شکست خورد.

دستاوردهای پرسپولیس در آسیا

پرسپولیس با کسب ۲ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی در آسیا، پرافتخارترین تیم ایرانی در این قاره است. این تیم همچنین سومین تیم پرافتخار در جام برندگان جام آسیا محسوب می شود.

بهترین بازی پرسپولیس در آسیا

از بین بازی های پرسپولیس در آسیا، می توان بازی فینال جام برندگان جام آسیا در سال ۱۳۶۹ را بهترین بازی این تیم دانست. این بازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و پرسپولیس با گل های فرشاد پیوس و علی پروین به پیروزی رسید و قهرمان آسیا شد. این بازی یکی از خاطره انگیزترین بازی های فوتبال ایران است و هنوز هم در ذهن هواداران پرسپولیس زنده است.

بهترین بازیکن های پرسپولیس طبق آمار در آسیا

پرسپولیس یکی از موفق ترین تیم های فوتبال ایران در آسیا است. این تیم از سال ۱۳۴۷ تاکنون در ۱۱ دوره از رقابت های آسیایی حضور داشته است و موفق به کسب ۲ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی شده است.

البته، موفقیت پرسپولیس در آسیا علاوه بر عملکرد تیمی، مدیون عملکرد درخشان بازیکنان این تیم نیز بوده است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی بهترین بازیکن های پرسپولیس طبق آمار در آسیا بپردازیم.

فرشاد پیوس

فرشاد پیوس یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران است. او در طول دوران بازیگری خود، موفق به کسب عنوان آقای گلی لیگ ایران در ۵ فصل شد و همچنین ۳ بار عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال ایران را به دست آورد.

پیوس در دوران حضور خود در پرسپولیس نیز عملکردی درخشان داشت. او در ۲۷ بازی خود در رقابت های آسیایی، ۱۴ گل به ثمر رساند و یکی از بهترین گلزنان پرسپولیس در آسیا محسوب می شود.

علی پروین

علی پروین یکی از اسطوره های فوتبال ایران است. او در دوران بازیگری خود، موفق به کسب عنوان آقای گلی لیگ ایران در ۴ فصل شد و همچنین ۳ بار عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال ایران را به دست آورد.

پروین در دوران حضور خود در پرسپولیس نیز عملکردی درخشان داشت. او در ۳۱ بازی خود در رقابت های آسیایی، ۱۱ گل به ثمر رساند و یکی از بهترین گلزنان پرسپولیس در آسیا محسوب می شود.

بشار رسن

بشار رسن یکی از بهترین بازیکنان خارجی تاریخ پرسپولیس است. او در طول دوران حضور خود در این تیم، موفق به کسب ۵ قهرمانی در لیگ برتر ایران، ۲ قهرمانی در جام حذفی ایران، ۱ قهرمانی در سوپر جام ایران، ۱ قهرمانی در جام حذفی آسیا و ۱ قهرمانی در سوپر جام آسیا شد.

رسن در دوران حضور خود در پرسپولیس، عملکردی درخشان در رقابت های آسیایی داشت. او در ۳۰ بازی خود در این مسابقات، ۱۱ گل به ثمر رساند و همچنین ۱۲ پاس گل ارسال کرد.

وحید امیری

وحید امیری یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در دهه اخیر است. او در طول دوران حضور خود در این تیم، موفق به کسب ۴ قهرمانی در لیگ برتر ایران، ۱ قهرمانی در جام حذفی ایران، ۱ قهرمانی در سوپر جام ایران و ۱ قهرمانی در سوپر جام آسیا شد.

امیری در دوران حضور خود در پرسپولیس، عملکردی درخشان در رقابت های آسیایی داشت. او در ۲۸ بازی خود در این مسابقات، ۶ گل به ثمر رساند و همچنین ۱۲ پاس گل ارسال کرد.

احمد نوراللهی

احمد نوراللهی یکی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال ایران است. او در طول دوران بازیگری خود، موفق به کسب عنوان آقای گلی لیگ ایران در ۱ فصل شد و همچنین ۳ بار عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال ایران را به دست آورد.

نوراللهی در دوران حضور خود در پرسپولیس نیز عملکردی درخشان داشت. او در ۲۹ بازی خود در رقابت های آسیایی، ۶ گل به ثمر رساند و همچنین ۱۲ پاس گل ارسال کرد.

علاوه بر بازیکنانی که در بالا به آنها اشاره کردیم، بازیکنان دیگری نیز در طول تاریخ پرسپولیس عملکردی درخشان در رقابت های آسیایی داشته اند. از جمله این بازیکنان می توان به بازیکنان زیر اشاره کرد:

مهدی مهدوی کیا

حامد کاویانپور

علی کریمی

مهدی طارمی

علی علیپور

و ….

در این لیست بسیاری از بازیکنان پرسپولیس می توانند قرار بگیرند و این افرادی که نام برده شد صرفا جهت یادآوری اسامی بود و اگر وقت بیشتری بگذارید آمار بازیکنان را با دقت ببینید میتوانید بازیکنان بیشتری را در این لیست قرار بدهید.

پرسپولیس یکی از موفق ترین تیم های فوتبال ایران در آسیا است. این تیم در طول تاریخ خود، بازیکنان زیادی داشته است که عملکردی درخشان در رقابت های آسیایی داشته اند. بازیکنانی مانند فرشاد پیوس، علی پروین، بشار رسن، وحید امیری و احمد نوراللهی از جمله بهترین بازیکنان پرسپولیس در آسیا طبق آمار هستند.

منبع: لینک 365

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.