گشت هوایی جنگنده‌های «اف-16» ترکیه هنگا اوریت جت‌های روسیه
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
شناسه : 49838

 به گزارش گروه بین‌اللل خبرگزاری فارس، روانی روز دوشنبه  اعلا کرد که جنگنده‌های «اف-۱۶» ترکیه هنگا حله اخیر جت‌های روسیه به زیرساخت‌های اوکراین در قالب اوریت ناتو  به هوابرخاستند. به گزارش وبگاه «وزارت دفاع اوکراین» به نقل از وزارت دفاع روانی، این جنگنده‌ها که در ترین ناتو در روانی حضور داشتند در جریان حله روسیه […]

پ
پ

 به گزارش گروه بین‌اللل خبرگزاری فارس، روانی روز دوشنبه  اعلا کرد که جنگنده‌های «اف-۱۶» ترکیه هنگا حله اخیر جت‌های روسیه به زیرساخت‌های اوکراین در قالب اوریت ناتو  به هوابرخاستند.

به گزارش وبگاه «وزارت دفاع اوکراین» به نقل از وزارت دفاع روانی، این جنگنده‌ها که در ترین ناتو در روانی حضور داشتند در جریان حله روسیه به زیرساخت‌های بندر اوکراین در روزهای شنبه و یکشنبه برای رهگیری جنگنده‌های روسیه عاز این اوریت شدند.

به گفته وزارت دفاع روانی، این جنگنده‌ها با توجه به وضعیت بحرانی رزی به نظور گشت هوایی عاز این اوریت شدند.

علاوه بر این، ۲ فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی روانی در حالت آاده باش بودند. در جریان این حلات هیچگونه نقض حری هوایی روانی گزارش نشده است.

وزارت دفاع روانی در بیانیه خود حلات روسیه به زیرساخت های اوکراین در اوکراین را به شدت حکو و اعلا کرد:«این حلات غیرقابل توجیه هستند و به طور جدی با هنجارهای حقوق بشر در تضاد هستند».

در دسابر 2023، که یک پهپاد روسی در خاک روانی سقوط کرده است.در آن زان هواپیاهای اف-16 نیروی هوایی روانی از پایگاه هوایی و جنگنده‌های «یوروفایتر» آلان بر حری هوایی این کشور نظارت ی‌کردند.

«کلاوس یوهانیس رئیس جهور روانی اخیرا استقرار نیروهای ناتو در خاک این کشور را در  ۲۰۲۴ تایید کرد.

یوهانیس به پارلان روانی طلاع داد که ورود، استقرار یا عبور نیروهای ناتو از خاک روانی برای آاده‌سازی یا انجا علیات نظای در سال ۲۰۲۴ ورد قبول خواهد بود.

یوهانیس گفت که ائتلاف ناتو با توجه به احتال بحران انیتی جدی برای استقلال و حاکیت روانی، کن است تصی به استقرار نیرو بگیرد. این ناه در دستور کار جلسه عوی بعدی سنا و نایندگان پارلان روانی قرار خواهد گرفت.

نابع خبری اخیرا گزارش کردند که پنتاگون (وزارت دفاع آریکا) شاری جنگنده «اف-۱۶» خود را برای حافظت از حری هوایی ناتو در روانی ستقر کرده است.





ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.