پاسخ شدیدالحن برلین به تهدیدات ناتویی تراپ
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
شناسه : 50186

گروه بین‌اللل خبرگزاری فارس، «به هیچ‌کس نی‌توان اجازه داد که با انیت اروپا قار کند» این‌ها بخشی از سخنان روز گذشته (دوشنبه) صدراعظ آلان اولاف شولتز در واکنش به پیشنهاد دونالد تراپ به روسیه برای حله به ناتو است. رئیس‌جهور پیشین آریکا دونالد تراپ در جریان یک گردهایی روز شنبه هفته جاری تصریح کرد که […]

پ
پ

گروه بین‌اللل خبرگزاری فارس، «به هیچ‌کس نی‌توان اجازه داد که با انیت اروپا قار کند» این‌ها بخشی از سخنان روز گذشته (دوشنبه) صدراعظ آلان اولاف شولتز در واکنش به پیشنهاد دونالد تراپ به روسیه برای حله به ناتو است.

رئیس‌جهور پیشین آریکا دونالد تراپ در جریان یک گردهایی روز شنبه هفته جاری تصریح کرد که روسیه را «تشویق» ی‌کند تا به هر عضو ناتو که بعنوان بخشی از این ائتلاف به تعهدات الی خود عل نکند، حله کند.

 

 

شولتز در یک کنفرانس خبری شترک با نخست‌وزیر لهستان دونالد تاسک در برلین به طور غیرستقی تراپ را هدف قرار داد و گفت «وعده حفاظت از ناتو بدون قید و شرط اعال ی‌شود».

طبق اصول و قواعد ناتو، اعضای این ائتلاف تعهد شده‌اند که در صورتیکه یکی از اعضای ناتو ورد حله قرار گیرد، دیگر اعضا از آن دفاع کنند.

شولتز که به طور ستقی به نا تراپ اشاره نکرد گفت شروط سازی کک به اعضای ناتو «غیرسئولانه و خطرناک و تنها به نفع روسیه است».

طبق گزارش راشاتودی، برلین دت‌ها است که در پرداخت حداقل هزینه‌های ناتو کوتاهی ی‌کند اا ظاهراً تصی گرفته است با کک یک صندوق ۱۰۰ یلیارد یورویی که برای تقویت دفاع آلان در پی درگیری‌های اوکراین ایجاد شده است، به هدف تأین دو درصد از هزینه‌های ناتو برسد.

 

طبق گزارش‌های نتشر شده، ناتو در سال ۲۰۲۳ بودجه‌ای عادل ۱.۳ تریلیون دلار برای صارف نظای خود هزینه کرده است و طبق گزارش آسوشیتدپرس، آلان با بودجه عول خود تا چند سال آینده نیز به هدف ۲ درصد نخواهد رسید.

آار و ارقا خود ائتلاف ناتو در سال ۲۰۲۳ نشان ی‌دهد که اکثر اعضای ناتو، حداقل هزینه این ائتلاف را برآورده نی‌کنند. از ۳۱ عضو آن، تنها ۱۲ عضو در حال حاضر حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را برای دفاع ناتو هزینه ی‌کنند.





ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.