معرفی ۲۰ برگزیده سه جشنواره خوارزمی در ۸ اسفند/برگزاری اولین کنفرانس با حضور برترین‌های خوارزمی
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
شناسه : 53305

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از برگزاری ۳ جشنواره خوارزمی در روز ۸ اسفند خبر داد و گفت: در روزهای ۶ و ۷ اسفند کنگره بین‌المللی خوارزمی برپا می‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر حسن زمانیان در نشست خبری امروز چهارشنبه، ۲ اسفند که در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد، گفت: در دنیا […]

پ
پ


رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از برگزاری ۳ جشنواره خوارزمی در روز ۸ اسفند خبر داد و گفت: در روزهای ۶ و ۷ اسفند کنگره بین‌المللی خوارزمی برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن زمانیان در نشست خبری امروز چهارشنبه، ۲ اسفند که در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد، گفت: در دنیا شاخصی به نام پیچیدگی اقتصادی مطرح است که در ۳ پارامتر تحقیقات، دانش فنی و تجارت مورد  ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی رتبه ایران در تولید علم را ۱۵ و ۱۶ و در نوآوری ۵۴ ذکر کرد و افزود: در کشوری مانند ژاپن میزان تحقیقات رتبه پایینی دارد، ولی در تولید دانش فنی از کف جدول به اواسط آن صعود می‌کند و این اعداد نشان می‌دهد که این کشور به دنبال علم نافع است تا دانش را به محصول تبدیل کند و به بازار ارائه دهد.

زمانیان با بیان اینکه این روند در ایران برعکس است، یادآور شد: جشنواره خوارزمی رهیافت سنجیده‌ای برای شناسایی و معرفی طرح‌های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران و نوآوران و فناوران است که با دانش و نوآفرینی‌های ذهنی و عملی خود دنیای پرتلاطم امروز را به سویی روشن‌تر و امن‌تر می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه در جشنواره خوارزمی سراغ محورهای پژوهشی دنیا تا سال ۲۰۵۰ رفته‌ایم، یاواور شد: امسال در روزهای ۶ و ۷ اسفند کنگره بین‌المللی فناوری و نوآوری خوارزمی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار می‌شود. سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در ۸  اسفند برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران محل برگزاری این جشنواره را در سالن اجلاس دانست و یادآور شد: همزمان با این جشنواره،  بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی و دومین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه کنگره جشنواره خوارزمی رسید که ۱۷۶ مقاله در ۲ روز کنگره ارائه می‌شود. کنگره بین‌المللی خوارزمی میزبان برگزیدگان دوره‌های قبلی است تا آثار و نتایج طرح‌ها را در این کنگره گزارش دهند.

زمانیان با بیان اینکه این کنگره همچنین با حضور صنعتگران برجسته کشور خواهد بود، اضافه کرد: وزیر علوم یکی از این برگزیدگان دوره های قبلی است که در مورد طرح خود در این کنگره توضیح خواهد داد.

وی در مورد سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی نیز گفت: در مجموع ۱۴۰۵ طرح به دبیرخانه رسید. این تعداد در  سال گذشته ۴۸۰ طرح بوده که افزایش ۱۳۹ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره طرح‌های خارجی رسیده ۱۰ برابر شد؛ یعنی پارسال ۴۸ طرح از ۲۲ کشور داشتیم، امسال به ۴۸۰ طرح از ۴۷ کشور رسیده است. مبلغ جایزه هم ۱۰ برابر شده و برای برگزیدگان ایرانی یک میلیارد تومان و برای برگزیدگان خارجی ۲۰ هزار دلار  است.

وی در مورد تعداد برگزیدگان، اظهار کرد: امسال در مجموع ۲۰ برگزیده داریم، در بخش جشنواره بین‌المللی خوارزمی ۱۲ نفر شامل ۸ نفر ایرانی و ۴ نفر خارجی، ۶ نفر  در بخش جشنواره جوان خوارزمی و ۲ نفر جشنواره فناوری و نوآوری برگزیده شدند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.