مؤلفه ملی، مذهبی و ایرانی راهکاری برای نگهداشت نخبگان در کشور است
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
شناسه : 51892

رئیس بنیاد نخبگان استان تهران با بیان اینکه امکان نگهداشت نخبگان با امکانات و پول مقدور نیست، گفت: مهمترین مؤلفه‌ای که می‌توانیم نخبگان را در کشور نگه داریم، مؤلفه‌های هویت ایرانی، ملی و مذهبی است. به گزارش ایسنا، دکتر حیدر مفتاحی‌زاده در آیین تکریم و تجلیل از خدمات فرهنگی، ادبی و معنوی دکتر محمود حکیمی، گفت: […]

پ
پ


رئیس بنیاد نخبگان استان تهران با بیان اینکه امکان نگهداشت نخبگان با امکانات و پول مقدور نیست، گفت: مهمترین مؤلفه‌ای که می‌توانیم نخبگان را در کشور نگه داریم، مؤلفه‌های هویت ایرانی، ملی و مذهبی است.

به گزارش ایسنا، دکتر حیدر مفتاحی‌زاده در آیین تکریم و تجلیل از خدمات فرهنگی، ادبی و معنوی دکتر محمود حکیمی، گفت: در مدت ۵ ماهی که در بنیاد نخبگان استان تهران مشغول به فعالیت شدم، اولین حضور در مراسم تکریم و تجلیل از بزرگان بوده است و امروز نیز در مراسم ارزشمند تجلیل استاد حکیمی حضور یافته‌ام.

وی اظهار کرد: امروزه ما در جنگ استعدادیابی و استعدادپروری قرار داریم و دنیا یا به نحوی به دنبال استعدادپروری هستند و یا در حال دزدیدن استعدادهای سایر کشورها.

مفتاحی‌زاده خاطر نشان کرد: اما در این میان مستعداد ایران با مستعدان سایر کشورها تفاوت‌هایی دارند و آن مؤلفه شهامت، شجاعت و غیرت است و این شاخص‌ها در ادبیات غربی‌ها هیچ جایگاهی ندارند.

رئیس بنیاد نخبگان استان تهران با بیان اینکه در ایران امثال دکتر محمود حکیمی را داریم، تاکید کرد: لازم است تا نخبگان جوان آرمان‌های خود را با آرمان‌های این بزرگان گره بزنند تا بتوانند موفق شوند.

وی با اشاره به روش‌های نگهداشت نخبگان در کشور، اظهار کرد: اینکه ما پول بگذاریم تا نخبگان را در کشور نگه داریم، قادر نیستم و اینکه بتوانیم امکانات به آنها بدهیم، برای ما مقدور نیست و مهمترین مؤلفه‌ای که می‌توانیم نخبگان را در کشور نگه داریم، مؤلفه‌های هویت ایرانی، ملی و مذهبی است.

مفتاحی‌زاده برگزاری مراسم تکریم را از جمله اقدامات برای بزرگداشت در راستای قدردانی از بزرگان علمی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: این مراسم بزرگداشت تنها تکریم صرف نیست، بلکه با هدف الگوسازی است؛ چرا که با برگزاری این مراسم، فرزندان سرزمین ایران با بزرگان علمی و فرهنگی کشور آشنا خواهند شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان تهران با بیان اینکه استاد حکیمی با تالیفاتی که داشت، خدمت بزرگی به شیعه و اسلام کرده است، خاطر نشان کرد: نخبگان باید بدانند که باید همانند استاد حکیمی فرزند روزگار خودشان باشند، چون ایشان در هر جا که احساس کرد آسیبی به فرهنگ شیعه وارد می‌شود، یک تنه وارد میدان شد.

انسانی با فعالیت به وسعت یک وزارتخانه

در این مراسم مهدی کاموس، نویسنده و پژوهشگر نیز با اشاره به خاطراتش با دکتر حکیمی، گفت: ایشان معتقد هستند که اگر می‌خواهید منحرف نشوید، به ندای درونتان گوش دهید.

وی اظهار کرد: دکتر حکیمی اولین اثر خود را در سال ۱۳۴۷ درباره زندگی امام حسین(ع) و با مقدمه نویسی آیت‌الله مکارم شیرازی منتشر کرد و تاکنون ۲۰۰ عنوان کتاب از وی منتشر شده است. وی انسانی با فعالیتی به وسعت یک وزارتخانه است.

در این مراسم همچنین بخش‌هایی از کتاب‌ پرواز به سوی آزادی استاد محمود حکیمی توسط دانش‌آموزان قرائت شد.

محمود حکیمی یکی از نویسندگان و مترجمان پرکار ایرانی است. وی در سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه، برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی وارد دانشگاه تربیت معلم شد و پس از مدتی تدریس در مدارس تهران، برای ادامه تحصیل در رشته تعلیم و تربیت به انگلستان رفت و پس از دریافت درجه فوق لیسانس و بازگشت به ایران، به تدریس در مراکز تربیت معلم پرداخت. وی اکنون بازنشسته ‌است و به کار مورد علاقه خود که همان تحقیق و تألیف در زمینه ادبیات معاصر انقلابی ایران و تاریخ تمدن است، می‌پردازد. محمود حکیمی از روزگار تحصیل به ادبیات فارسی و تاریخ تمدن علاقه داشت و با این گرایش به مطالعه آزاد می‌پرداخت.

محمود حکیمی سال‌ها در مدارس تهران به عنوان معلم زبان انگلیسی کار کرده و پس از بازگشت از انگلستان به عنوان مدرس تعلیم و تربیت در مراکز تربیت معلم به تدریس اشتغال داشته است. مطالعه، تحقیق و تألیف و سرودن اشعاری با مضمون ادبیات معاصر و انقلابی ایران و تألیف کتبی پیرامون تاریخ تمدن از کارهای روزمره محمود حکیمی است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.