شورای نگهبان صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات خبرگان را رد کرد
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
شناسه : 42894

سایت حسن روحانی، رئیس جمهور سابق نوشت: شورای نگهبان صلاحیت روحانی را تائید نکرد این سایت نوشت: «طبق اعلام یکی از مقامات شورای نگهبان، فقهای این شورا صلاحیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی برای نامزدی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تائید نکردند. گفتنی است این موضوع از طریق وزارت کشور نیز به طور رسمی […]

پ
پ


سایت حسن روحانی، رئیس جمهور سابق نوشت: شورای نگهبان صلاحیت روحانی را تائید نکرد

این سایت نوشت: «طبق اعلام یکی از مقامات شورای نگهبان، فقهای این شورا صلاحیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی برای نامزدی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تائید نکردند. گفتنی است این موضوع از طریق وزارت کشور نیز به طور رسمی اعلام خواهد شد.»

پیش از این، شایعاتی در خصوص ردصلاحیت حسن روحانی به گوش رسیده بود. هنوز شورای نگهبان این موضوع را به صورت رسمی اعلا نکرده است.

با این حال، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: هنوز اسامی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور اعلام نشده است. نتایج بررسی‌ها تا پایان امروز به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

وی از رسانه‌ها خواست از هرگونه گمانه‌زنی در رابطه با رد یا تایید صلاحیت داوطلبان پرهیز کنند.

خبرگزاری دولتی برنا، وابسته به وزارت ورزش نیز نوشته بود: حسن روحانی رئیس جمهوری سابق ایران که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شده بود؛ از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

گفتنی است در پی نامزدی حسن روحانی، رئیس جمهور سابق برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، فشار گسترده ای از سوی جریان تندرو و مخالفان وی به شورای نگهبان برای ردصلاحیت وی مطرح شده بود.

روحانی در حال حاضر نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری است.

تکمیلی/ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان شامگاه چهارشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ در برنامه تلویزیونی به ارائه توضیحاتی درباره اتمام مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که براساس قانون توسط فقهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته تا ساعتی دیگر به وزارت کشور ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه «این بررسی‌ها در دو مرحله بررسی شرایط علمی و سایر شرایط عمومی صورت گرفته است»، اظهار کرد: بر این اساس ۱۳۸ نفر از داوطلبان از سوی فقهای شورای نگهبان احراز صلاحیت شدند که طی ۲ روز آینده مراتب به آن‌ها اعلام خواهد شد. همچنین عمده کسانی که صلاحیت آن‌ها مورد احراز قرار نگرفته از شرایط علمی لازم برخوردار نبودند. بر اساس قانون داوطلبان ۳ روز فرصت دارند تا اعتراض خود را از طریق سامانه «داوطلب» ثبت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر ۱۰۱۴ داوطلبی که چند روز قبل تایید صلاحیت آن‌ها اعلام شده بود، بیش از ۶۵۰ نفر از داوطلبانی که در مراحل قبل صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار نگرفته بود یا احراز نشده بود نیز صلاحیت‌شان مورد تایید قرار گرفت که فهرست اسامی آن‌ها امشب به وزارت کشور اعلام می‌شود. بررسی‌های شورای تا ۱۹ بهمن همچنان ادامه دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.