حزب گانتس بیشترین اقبال را در میان صهیونیست‌ها دارد
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
شناسه : 49747

نتایج نظرسنجی که در اراضی اشغالی انجام شد، نشان داد که حزب بنی گانتس هنوز با اختلاف زیاد از حزب لیکود در صدر قرار داشته و حزب «صهیونیسم دینی» نتوانسته حدنصاب ورود به پارلمان را به دست آورد. نتایج یک نظرسنجی از افکار عمومی در اراضی اشغالی که از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر […]

پ
پ


نتایج نظرسنجی که در اراضی اشغالی انجام شد، نشان داد که حزب بنی گانتس هنوز با اختلاف زیاد از حزب لیکود در صدر قرار داشته و حزب «صهیونیسم دینی» نتوانسته حدنصاب ورود به پارلمان را به دست آورد.

نتایج یک نظرسنجی از افکار عمومی در اراضی اشغالی که از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد، نشان داد که بیشتر ساکنان این مناطق اشغالی یعنی ۵۱ درصد آنها بر این باور هستند که انتخابات آتی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) باید زودتر برگزار شود اما ۳۹ درصد از آنها با تعجیل در برگزاری این انتخابات مخالف بوده و ۱۰ درصد هم اعلام کردند که در این خصوص نظری ندارند.

نتایج این نظرسنجی حاکی از این بود که حزب «اردوگاه اصلی» به ریاست بنی گانتس، یکی از وزرای کابینه جنگ، همچنان در صدر بوده و با اختلاف زیادی از حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم جلوتر است.

طبق این نظرسنجی، در صورتی که امروز انتخاباتی برگزار شود، حزب «اردوگاه اصلی» از ۱۲۰ کرسی، ۳۷ کرسی را به دست می‌آورد و لیکود با ۱۸ کرسی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که حزب «یش عتید» به ریاست یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ۱۵ کرسی و حزب «شاس» ۱۱ کرسی را به دست می‌آورد و نیز حزب «یسرائیل بیتنو» به ریاست آویگدور لیبرمن و حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست ایتامار بن گویر، هرکدام ۹ کرسی را به دست می‌آورند. در ادامه نیز لیست «یهدوت هتوراه» هفت کرسی و لیست «جبهه عربی» و لیست یکپارچه عربی نیز هر کدام پنج کرسی را به دست آوردند.

در این نظرسنجی جنبش «مرتز» چهار کرسی را به دست آورد و حزب صهیونیسم دینی به حد نصاب نرسید، حزب تجمع «ملی دموکرات» نیز ۱.۳ درصد و حزب کار نیز ۱.۴ درصد آرا را به دست آوردند.

۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که کدام مسوول صهیونیست برای سمت نخست‌وزیری مناسب‌تر می‌دانند، گانتس را مناسب‌تر از نتانیاهو دانسته و ۲۷ درصد دیگر نتانیاهو را مناسب‌تر از گانتس دانستند و ۳۰ درصد نیز یا پاسخ دادند که هیچ کدام را انتخاب نمی‌کنند و یا اینکه نظری ندارند.

۳۱ درصد از شرکت‌کنندگان نیز از میان نتانیاهو و لاپید، نتانیاهو را انتخاب کرده و ۲۵ درصد نیز لاپید را مناسب‌تر دانستند.

این نظرسنجی با مشارکت ۵۱۰ تن از ساکنان اراضی اشغالی به صورت اینترنتی و تلفنی انجام شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.