ترامپ می‌تواند زمینه خروج آمریکا از ناتو را فراهم کند
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
شناسه : 50750

ترامپ می‌تواند زمینه خروج آمریکا از ناتو را فراهم کند. این همان چیزی است که جان بولتون، دستیار سابق امنیت ملی او فکر می‌کند. ترامپ از پوتین خواست تا اگر اروپا هزینه‌های دفاعی ناتو را تامین نکند، به کشور‌های عضو این پیمان حمله کند و «هر کاری که می‌خواهد انجام دهد». این اظهارات ترامپ واکنش‌های […]

پ
پ


ترامپ می‌تواند زمینه خروج آمریکا از ناتو را فراهم کند. این همان چیزی است که جان بولتون، دستیار سابق امنیت ملی او فکر می‌کند.

ترامپ از پوتین خواست تا اگر اروپا هزینه‌های دفاعی ناتو را تامین نکند، به کشور‌های عضو این پیمان حمله کند و «هر کاری که می‌خواهد انجام دهد». این اظهارات ترامپ واکنش‌های منفی گسترده‌ای به دنبال داشت.

بولتون یادآور شد که در سال ۲۰۱۸، در نشست سران ناتو، ترامپ «به خروج این کشور از ائتلاف نزدیک شده بود.» به گفته این سیاستمدار، رئیس‌جمهور سابق از متحدان اروپایی انتقاد می‌کند که هزینه کمی برای دفاع جمعی صرف می‌کنند نه برای تقویت بلوک، بلکه برای یافتن بهانه‌ای برای خروج ایالات متحده از آن.

بولتون که یکی از افراطی‌ترین چهره‌های حزب جمهوری خواه است در مناصب مختلف دیپلماتیک از جمله معاونت کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه خدمت کرده است.

به باور کارشناسان ترامپ همانطور که خروج آمریکا از بسیاری از توافقنامه‌ها و معاهدات بین المللی را امضا کرد، ممکن است از این پیمان نیز خارج شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.