برگزاری هم‌اندیشی صنعت ماشین‌­سازی و تجهیزات صنعتی با موضوع صادرات
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
شناسه : 54440

نشست “هم‌­اندیشی صنعت ماشین­‌سازی و تجهیزات صنعتی” با تمرکز بر صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور در ستاد اقتصاد دانش بنیان صنعت ماشین ماشین سازی و تجهیزات پیشرفته برگزار شد . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست «هم اندیشی صنعت ماشین سازی و تجهیزات صنعتی » با حضور دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان […]

پ
پ

نشست “هم‌­اندیشی صنعت ماشین­‌سازی و تجهیزات صنعتی” با تمرکز بر صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور در ستاد اقتصاد دانش بنیان صنعت ماشین ماشین سازی و تجهیزات پیشرفته برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست «هم اندیشی صنعت ماشین سازی و تجهیزات صنعتی » با حضور دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان صنعت ماشین سازی و تجهیزات صنعتی پیشرفته و مسئولان فدراسیون صنایع ماشین سازی و تجهیزات ایران و انجمن­‌ها و تشکل­‌های مرتبط برگزار شد. 

دبیر ستاد ماشین­‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی در این نشست به حمایت‌ها و تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در موضوع صادرات پرداخت و یکی از مهمترین مشکلاتی که واحد‌های داخل کشور با آن روبرو هستند را کیفیت و قیمت تولیدات داخلی عنوان کرد. محمد مهدی هادوی  افزود : تاسفانه شاهد این گفته هستیم که برای تولید کالا و محصول نهایی با کیفیت و قیمت قابل قبول، باید از ماشین آلات خارجی استفاده شود. یکی از راه‌هایی که بتوان ثابت کرد کیفیت کار‌های تولیدی در حد محصولات مطرح و معتبر خارج از کشور است، حضور در بازار‌های بین‌المللی است و از این منظر نیز صادرات نقش مهم و بسیار موثری دارد.

برگزاری نمایشگاه تخصصی ماشین سازی، برگزاری دوره‌های مرتبط با صادرات، حضور نمایندگان انجمن‌های تخصصی و فدراسیون در نشست‌های سازمان توسعه تجارت با دیگر کشورها، امکان واگذاری تهاتری غرفه‌های نمایشگاهی، ارائه تسهیلات در ارسال ماشین آلات به نمایشگاه‌های خارج از کشور و برقراری ارتباط مستقیم با رایزن‌های بازرگانی از جمله محور‌هایی بود که توسط مسئولان فدراسیون ماشین سازی و انجمن‌های مرتبط در این نشست عنوان شد.

همچنین سرپرست دفتر محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت ، توضیحاتی درخصوص انواع حمایت ­های سازمان توسعه تجارت در موضوع صادرات ماشین‌­آلات و تجهیزات صنعتی ارائه کرد و در خصوص استفاده از ظرفیت رایزن‌های بازرگانی در شناسایی فرصت‌های صادراتی و بازار‌های هدف، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی که در داخل یا خارج از کشور تشکیل می‌شود، نقش مراکز تجاری فعال در کشور‌های هدف و دعوت از مدعوین مورد نظر از کشور‌های دیگر جهت بازدید از غرفه محصولات تولیدی ایران نیز مطالبی ارائه کرد .

مدیرکل دفتر آمریکا و اروپای سازمان توسعه تجارت نیز بازار‌های موجود در کشور‌های آمریکای جنوبی و اروپا را تشریح کرد و گفت : سازمان توسعه تجارت ابزار‌های مختلفی برای توسعه صادرات دارد. یکی از این ابزارها، موافقت­نامه­‌های تجاری با کشور‌های هدف یا پیمان­هاست. این موافقت­نامه­‌ها به برنامه اجرایی تبدیل می­‌شود و لذا می ­توان از این ظرفیت استفاده حداکثری کرد. 

وی به نمایشگاه ایران اکسپو و مذاکرات بین ستاد ماشین‌سازی با دفتر آمریکا و اروپای سازمان توسعه تجارت اشاره کرد و حضور قوی صنعت ساخت ماشین‌­آلات و تجهیزات صنعتی در این رویداد مهم را خواستار شد و تاکید کرد این نمایشگاه می­‌تواند بستر مناسبی برای برندینگ ماشین آلات ایرانی ایجاد کند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.