بررسی ابعاد و جنبه‌های سناریوهای مختلف حکمرانی دارو
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
شناسه : 54924

در دومین دوره رویداد «بررسی حکمرانی دارو و ملاحظات سرمایه‌گذاری»، ضرورت توجه به مشکلات ساختاری و کلان دارو در نظام حکمرانی کشور و تشریح سناریوهای مختلف به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش ایسنا، دومین دوره رویداد «بررسی حکمرانی دارو و ملاحظات سرمایه‌گذاری» همراه با بررسی چشم‌انداز صنعت دارو ۱۴۰۳ برگزار شد. در […]

پ
پ


در دومین دوره رویداد «بررسی حکمرانی دارو و ملاحظات سرمایه‌گذاری»، ضرورت توجه به مشکلات ساختاری و کلان دارو در نظام حکمرانی کشور و تشریح سناریوهای مختلف به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، دومین دوره رویداد «بررسی حکمرانی دارو و ملاحظات سرمایه‌گذاری» همراه با بررسی چشم‌انداز صنعت دارو ۱۴۰۳ برگزار شد. در این رویداد تخصصی، چهره‌های تاثیرگذار حوزه دارو به بررسی موضوعات کلان و ساختاری نظام دارویی و همچنین تحلیل سناریوهای حکمرانی دارو و نیز بررسی رویکردها و نگرش‌های مختلف در عرصه مدیریت و اقتصاد دارو پرداختند.

فعالان دارویی و صاحب‌نظران در این کنفرانس ضمن واکاوی فراز و فرودهای سرمایه‌گذاری در صنعت دارو و سلامت در سال گذشته، چشم انداز سال آتی را نیز با تمرکز بر مباحث حکمرانی مورد توجه قرار دادند.

جمع‌بندی‌های اولیه در این خصوص به این نقطه ختم شد که گسترش مباحث کلان و ساختاری دارو و سلامت در نظام حکمرانی کشور و تشریح ابعاد مثبت و منفی سناریوهای مختلف حکمرانی دارو باید به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر مورد توجه همه ذینفعان و علاقه‌مندان توسعه زیست‌بوم دارویی کشور قرار گیرد.

امسال کنفرانس پایان سال دارو، بیش از هرچیز، تحت تاثیر بحران نقدینگی، به عنوان مهمترین چالش زیست‌بوم دارویی کشور قرار داشت و سخنرانان، به شکل‌های مختلف نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را نسبت به این موضوع ایراد کردند. ارائه پیشنهادهای جدید برای تامین نقدینگی و گذر از بحران مالی، از بخش‌های قابل توجه این کنفرانس بود.

از دیگر موضوعاتی که در این رویداد و در  قالب رویکرد اصلی کنفرانس یعنی «حکمرانی دارو + ملاحظات سرمایه‌گذاری» مورد توجه قرار گرفت، بحث دانش‌بنیان‌ها و ضرورت توسعه اقتصاد آنها بود.

در این خصوص، حفظ و نگهداشت نیروی انسانی نخبه، به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌ها برای رشد دانش‌بنیان‌ها مورد تاکید قرار گرفت و تصریح شد که تحقق این مهم، نیازمند بهبود حکمرانی و گام برداشتن به سمت مؤلفه‌های اصلی حکمرانی خوب است.

این کنفرانس به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و همراهی اغلب تشکل‌های دارویی اعم از سندیکای تولیدکنندگان دارو، اتحادیه واردکنندگان دارو، انجمن صنعت پخش دارو، انجمن علمی اقتصاد و مدیریت دارو، انجمن شرکت‌های دانش بنیان سلامت و فدراسیون اقتصاد سلامت در سالن گردهمایی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

کنفرانس پایان سال دارو ۱۴۰۲، امسال با تاکید بر ضرورت بهینه‌سازی ساختاری دارو و اهمیت بررسی ابعاد دیده نشده از سناریوهای مختلف حکمرانی دارو و همچنین تاکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای جدید مالی در تامین نقدینگی صنعت دارو، به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.