انگلیس: اظهارات تراپ درباره ناتو عقلانی نیست
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
شناسه : 49925

به گزارش گروه بین‌اللل خبرگزاری فارس، «دیوید کارون»، وزیر اور خارجه انگلیس گفت اظهارات دونالد تراپ بنی بر شروط کردن حایت ایالات تحده از تحدان ناتو به بودجه دفاعی کشورها «رویکردی عقلانی» به شار نی‌رود.  دیوید کارون نخستین وزیر کابینه «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس است که به صورت علنی از اظهارات نازد پیشتاز حزب جهوری‌خواه […]

پ
پ

به گزارش گروه بین‌اللل خبرگزاری فارس، «دیوید کارون»، وزیر اور خارجه انگلیس گفت اظهارات دونالد تراپ بنی بر شروط کردن حایت ایالات تحده از تحدان ناتو به بودجه دفاعی کشورها «رویکردی عقلانی» به شار نی‌رود. 

دیوید کارون نخستین وزیر کابینه «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس است که به صورت علنی از اظهارات نازد پیشتاز حزب جهوری‌خواه در انتخابات آریکا انتقاد کرده است. 

دفتر نخست‌وزیری انگلیس اندکی بعدتر از اظهارات کارون تأکید کرد سوناک اطینان دارد که ایالات تحده صرفنظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز شود تحدی قابل اتکا خواهد بود.

تراپ در روزهای گذشته بارها اعضای ناتو را تهدید کرده است. او در جدیدترین سخنانی که به شدت جنجالی شده روز شنبه گفته در صورتی که رئیس جهور شود روسیه را تشویق خواهد کرد هر کاری که دلش ی‌خواهد با اعضای ناتویی که هزینه‌هایشان در این ائتلاف را پرداخت نی‌کنند، انجا دهد.

او گفت: «گفت: «ناتو نابود شده بود تا وقتی که ن روی کار آد. به هه گفت که باید (هزینه‌ها را) پرداخت کنند آنها گفتند اگر ا پرداخت نکنی شا هنوز از ا حایت خواهید کرد؟ ن پاسخ داد قطعا خیر. آنها پاسخ را باور نکردند».

تراپ اداه داد: «رئیس جهور کشوری بزرگ از ن پرسید اگر ا (هزینه‌ها را) پرداخت نکنی و ورد حله روسیه قرار بگیری آیا آریکا هچنان از کشور ا دفاع خواهد کرد؟ ن به آن رئیس جهور گفت که ن از شا حایت نخواه کرد در واقع آنها (روسیه) را تشویق ی‌کن که هر کاری که دلشان ی‌خواهد انجا دهند. شا باید هزینه‌ها را پرداخت کنید».

اظهارات تراپ در حالی طرح شده است که قانونگذاران آریکایی در دوین سالگرد حله روسیه به اوکراین در ورد اعطای کک‌های بیشتر به این کشور بحث ی‌کنند. با این حال، رئیس‌جهور سابق آریکا بارها عنوان کرده است که تعهد شدن کشورش جهت دفاع از ۳۰ کشور دیگر عضو ناتو غیرنصفانه است.

انتهای پیا/ 





ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.