انتشار چهل حدیث حضرت مهدی به زبان اسپانیایی
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
شناسه : 54175

چهل حدیث حضرت امام مهدی (ع) به زبان اسپانیایی توسط موسسه فرهنگی وهنری اندیشه شرق چاپ و منتشر شد. به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهل حدیث حضرت امام مهدی(ع) به زبان اسپانیایی توسط موسسه فرهنگی وهنری اندیشه شرق با کمک حوزه علمیه امام علی […]

پ
پ

چهل حدیث حضرت امام مهدی (ع) به زبان اسپانیایی توسط موسسه فرهنگی وهنری اندیشه شرق چاپ و منتشر شد.

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهل حدیث حضرت امام مهدی(ع) به زبان اسپانیایی توسط موسسه فرهنگی وهنری اندیشه شرق با کمک حوزه علمیه امام علی ابن ابی طالب (ع) و ویراستاری آقای مصطفی السا لوادوری چاپ و منتشرشد.

حجت الاسلام محسن ربانی از فعالان باسابقه حوزه علمیه در منطقه آمریکای لاتین است. وی سال‌ها به عنوان رایزن فرهنگی در آرژانتین فعالیت کرده است و هم اکنون مدیر موسسه فرهنگی وهنری اندیشه شرق است. وی به دلایل انتشار چهل حدیث حضرت مهدی به زبان اسپانیایی اشاره می کند. 

ربانی گفت: رهبر معظم انقلاب در مناسبتی در باره موضوع مهدویت واهمیت حفظ و ترویج آن در میان جهانیان گفتند؛ این عقیده که همه‌ی مسلمانان هم به آن معتقدند، مخصوص شیعه نیست. البته در خصوصیات و جزئیّاتش بعضی فرق حرف‌های دیگری دارند، اما اصل اینکه چنین دورانی پیش خواهد آمد و یک نفر از خاندان پیامبر چنین حرکت عظیم الهی را انجام خواهد داد و «یملأ اللّه به الارض قسطاً و عدلًا کما ملئت جوراً و ظلماً»، بین مسلمانان متواتر است. همه این را قبول دارند. این عقیده از آن عقاید بسیار کارگشاست، به دلیل همین که کارگشاست دشمنان از یک طرف و البته دوستان نادان هم از طرف دیگر بر آن می‌تازند. گاهی دوستان نادان از روی نادانی و بر اثر بی‌توجّهی کاری می‌کنند که هیچ دشمن دانایی به آن خوبی نمی‌تواند ضربه بزند.

وی افزود: در سندی که من دیدم، بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه می‌کنند که ما باید کاری کنیم که عقیده‌ی به مهدویّت به تدریج از بین مردم زایل شود. آن روز استعمارگران فرانسوی و انگلیسی در بعضی کشور‌های مناطق آفریقایی بودند فرقی نمی‌کند که استعمار از کجا باشد استعماگران خارجی، قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیده‌ی به مهدویّت در بین این مردم رایج است، ما نمی‌توانیم کشورهایشان را درست در اختیار گیریم!

این فعال باسابقه حوزه علمیه در منطقه آمریکای لاتین گفت: ببینید، عقیده‌ی به مهدویّت چقدر مهمّ است! چقدر خطا می‌کنند کسانی که به اسم روشن‌فکری و به عنوان تجدّدطلبی می‌آیند وعقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطّلاع و بدون اینکه بدانند چه‌کار می‌کنند، مورد تردید و تشکیک قرار می‌دهند! 

ربانی افزود: امروزه ملیون‌ها نفر عاشق شیفته از سراسر دنیا دوست دارند امام زمان(ع) را بشناسند و زودتر ظهور امام را مشاهده نمایند تا از خوان گسترده معرفت و معنویت این امام شریف توشه بر گیرند.

وی گفت: دلیل بعدی اینکه تاسی به سیره بزرگان که اربعین حدیث نوشته اند و در رابطه با، امام کتاب‌های فراوانی نوشته اند و مردم از آن استفاده زیاد معنوی، علمی، فرهنگی، سیاسی و عرفانی برده اند مثلا مرحوم نوری در بیان اسماء شریفه امام مهدی (عج) با استناد به آیات، روایات، کتب آسمانی پیشین، تعبیرات راویان و تاریخ‌نگاران، تعداد ۱۸۲ اسم و لقب برای حضرت مهدی (عج)، از جمله محمّد، احمد، عبدالله، محمود، مهدی، برهان، حجّت، حامد، داعی، شرید، صاحب، غائب، قائم، خلف صالح، منتظر و … را ذکر کرده است.

این فعال باسابقه حوزه علمیه در منطقه آمریکای لاتین گفت: دلیل اول اینکه نیاز مسلمانان اسپانیایی زبان به شناخت معارف اهل البیت علیهم السلام که جمعیتی بالغ بر ششصد وپنجاه میلیون نفر در تما م جهان دارند، با توجه به این نیازاز اول سفر تبلیغی اینجانب به ارژانتین شناساندن مکتب اهل البیت علیهم السلام برنامه ریزی شد و مورد نظرم است و الحمدلله ادامه دارد.

ربانی افزود: دلیل دوم اینکه ذکر و یاد امام مهدی(ع) موجب برکت، تربیت و سعادتمندی است. دعای همگانی و جهانی برای سلامتی و ظهورامام زمان علیه السلام باعث تسریع در ظهوران حضرت خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.