اخلاق حرفه‌ای مهندسی؛ راهی به‌سوی توسعه پایدار در صنعت ساخت‌وساز
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
شناسه : 54825

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: ارتقای دانش مهندسی با رعایت اخلاق حرفه‌ای، راهی به‌سوی توسعه پایدار در صنعت ساخت‌وساز کشور است. به گزارش ایسنا، محمدمهدی حیدری با تبریک روز مهندس در خصوص نقش مهندسان در ارتقای تاب‌آوری شهری و همچنین ارتقای تاب‌آوری مدهای مختلف حمل و نقلی، گفت: مفهوم توسعه با ساخت‌وساز […]

پ
پ


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: ارتقای دانش مهندسی با رعایت اخلاق حرفه‌ای، راهی به‌سوی توسعه پایدار در صنعت ساخت‌وساز کشور است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی حیدری با تبریک روز مهندس در خصوص نقش مهندسان در ارتقای تاب‌آوری شهری و همچنین ارتقای تاب‌آوری مدهای مختلف حمل و نقلی، گفت: مفهوم توسعه با ساخت‌وساز عجین شده است و بدون احداث زیرساخت‌های عمرانی، اهداف توسعه کشور تحقق نمی‌یابد. مهندسان به‌عنوان زاینده تفکرات و دانش و اندیشه‌های منطقی نقش مهمی در عینیت بخشیدن به اهداف توسعه کشور دارند و ازاین‌رو، آموزش مهندسان مجرب و حرفه‌ای بر پایه علوم و دانش روز از مهم‌ترین رسالت‌های آموزشی در کشورهای پیشرفته و از جمله کشورمان ایران، محسوب می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه همانگونه که پزشکان نقش اصلی در سلامت جامعه ایفا می‌کنند، مهندسان با فعالیت در توسعه زیرساخت‌های عمرانی و صنعتی، عامل پویایی انسان‌ها در محیط‌های مختلف و متنوع جوامع به شمار می‌روند، توضیح داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز تحقیقاتی در زمینه ارتقای دانش مهندسی در حوزه راه و شهرسازی، رسالت بسیار بزرگی بر دوش دارد و تاکنون نیز گام‌های بزرگی در این‌ زمینه برداشته است.

تلاش برای اصلاح الگوی مصرف در صنعت ساختمان منطبق با اقلیم

حیدری، تلاش برای اصلاح الگوی مصرف در صنعت ساختمان منطبق با اقلیم مناطق مختلف کشور، تلاش برای احداث سازه‌هایی امن و با عمر مفید زیاد، استفاده از مصالح بومی و ارتقای کیفی مصالح را از جمله سیاست‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عنوان کرد.

به گفته وی، هم‌اکنون، فناوری‌های‌ صنعتی‌سازی ساختمان با رعایت الگوهای مصرف بهینه در زمینه‌ تولید مصالح و کاربرد آنها در ساخت‌وساز، مورد توجه و تاکید مهندسان و دست‌اندرکاران ساخت‌وساز است.

حیدری تصریح کرد: یقینا ارتقای دانش مهندسی با رعایت اخلاق حرفه‌ای، راهی به‌سوی توسعه پایدار در صنعت ساخت‌­وساز کشور است و این اطمینان وجود دارد که با همدلی، صداقت، تلاش و پشتکار همه‌ مهندسان، شاهد ارتقای تاب‌آوری در عرصه‌های مختلف کشور باشیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.