تامین روشنایی پل باستانی دزفول
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
شناسه : 54858

حمیدرضا خادم گفت: عملیات روشنایی در پل باستانی دزفول توسط شهرداری دزفول و زیر نظر اداره میراث‌فرهنگی شهرستان انجام شده است. او می‌گوید: در راستای استقبال از فصل بهار و با توجه به استقبال شهروندان از اجرای طرح نهضت روشنایی در سطح شهر دزفول توسط شهرداری، عملیات روشنایی پل باستانی با نصب چراغ‌های دفنی زیر […]

پ
پ


حمیدرضا خادم گفت: عملیات روشنایی در پل باستانی دزفول توسط شهرداری دزفول و زیر نظر اداره میراث‌فرهنگی شهرستان انجام شده است.

او می‌گوید: در راستای استقبال از فصل بهار و با توجه به استقبال شهروندان از اجرای طرح نهضت روشنایی در سطح شهر دزفول توسط شهرداری، عملیات روشنایی پل باستانی با نصب چراغ‌های دفنی زیر نظر این اداره ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول ادامه داد: پس از پایان یافتن عملیات کامل مرمت پل باستانی، عملیات نهایی روشنایی آن هم انجام خواهد شد.

خادم گفت: پل قدیم یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی دزفول است که دو منطقه شرقی و غربی دزفول را به هم وصل می‌کند و در گذشته یکی از راه‌های رابط منطقه جندی‌شاپور و سرزمین بین‌النهرین بوده که به دستور شاپور اول پس از پیروزی بر والرین و با به‌کارگیری اُسرای رومی ساخته شده است.

به گفته این مقام مسئول این پل دارای ۱۴ دهانه است و آب رودخانه دز از زیر آن عبور می‌کند؛ پل قدیم دزفول از سنگ ساروج و آهک بنا شده و در دوران حکومت عضدالدوله دیلمی، صفویان و پهلوی بازسازی شده است، اما پایه‌های پل حکایت از دوران ساسانی دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت: پل قدیم دزفول از معدود پل‌های دنیا است که با گذشت بیش از ۱۷ قرن، اما همچنان پابرجا است و به عنوان قدیمی‌ترین پل استوار جهان که هنوز حیات خود را حفظ کرده است در جهان شناخته می‌شود.

منبع: مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.