رشت، شهر باران‌های نقره‌ای + تصاویر
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
شناسه : 42086

«رشت» مرکز استان گیلان، بزرگترین شهر گیلک نشین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در ناحیه جلگه‌ای و یکی از زیباترین شهر‌های گردشگرپذیر است.  این شهر به دلیل بارش باران‌های ریز و درشت و مداوم به «شهر باران‌های نقره‌ای» شهرت دارد. تابستان هایش گرم و شرجی و زمستان هایش سرد و مرطوب است. شهری با معماری […]

پ
پ

«رشت» مرکز استان گیلان، بزرگترین شهر گیلک نشین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در ناحیه جلگه‌ای و یکی از زیباترین شهر‌های گردشگرپذیر است. 

این شهر به دلیل بارش باران‌های ریز و درشت و مداوم به «شهر باران‌های نقره‌ای» شهرت دارد. تابستان هایش گرم و شرجی و زمستان هایش سرد و مرطوب است.

شهری با معماری و اسلوب خاص، خانه‌هایی با سقف‌های شیروانی و غذا‌های محلی متنوع و بسیار لذیذ که طرفداران بسیاری در بین گردشگران دارد. 

غذاهایی چون کال کباب، ترشی تره، باقلا قاتق، اناربیج، واویشکا، انواع ماهی، اشپل کوکو و … که در انواع رستوران‌های محلی و شهری در دسترس مسافران قرار دارد.

۲۰ آذر سال ۱۳۹۴ شهر رشت، به طور رسمی از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به عنوان «شهر خلاق خوراک شناسی» انتخاب و در فهرست شبکه شهر‌های خلاق ثبت شد.

یونسکو بهره برداری از منابع محلی، به ویژه گونه‌های مختلف ماهی و محصولات فصل، غذا به عنوان عاملی برای حفاظت و ترویج میراث فرهنگی، دنبال کردن روش‌های پخت قدیمی و استفاده از ظروف و روش‌های پخت و پز منحصر به فرد را از جمله عوامل انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراکی‌ها عنوان کرد.

رشت، شهر باران‌های نقره‌ای

غذا‌های محلی که از جاذبه‌های گردشگری گیلان به شمار می‌آید و می‌تواند لذت سفر به این استان سرسبز را برای همیشه در خاطر مهمانانش ماندگار کند.

رشت، شهر باران‌های نقره‌ای

رشت به گواه تاریخ و آمار، شهر اولین‌ها است. اولین شهرداری (بلدیه)، اولین بانک سپه، تئاتر کلاسیک، اولین کتابخانه ملی، اولین راه آهن، اولین اتوبوس وارد شده به ایران، اولین داروخانه شبانه روزی (داروخانه کارون) و اولین خانه معلولین و سالمندان در ایران در این شهر بنا شدند.

رشت، شهر باران‌های نقره‌ای

پارک جنگلی و دریاچه سراوان، مجموعه موزه میراث روستایی، پارک قدس (باغ محتشم)، مجتمع ساحلی مروارید خزر، منطقه ساحلی حاجی بکنده و امین آباد، منطقه توریستی سقالکسار و … از جمله مناطق مهم گردشگری این شهرستان است.

رشت، شهر باران‌های نقره‌ای

کاروانسرای شاه عباسی، عمارت کلاه فرنگی، بازار بزرگ رشت، سبزه میدان، کتابخانه ملی رشت، ساختمان شهرداری، بقعه خواهر امام، دانای علی، مسجد صفی، زیارتگاه امامزاده هاشم و آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی هم از جمله جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی رشت به شمار می‌آیند.

رشت، شهر باران‌های نقره‌ای

رشت، شهر باران‌های نقره‌ای

رشت، شهر باران‌های نقره‌ای

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.