بر اساس آمار ارائهشده، در سال ۲۰۲۵، استیم به درآمدی معادل ۱۷.۷ میلیارد دلار دست یافته که از این میزان تقریباً ۴.۵ میلیارد دلار ناشی از بازیهای مستقل بوده است.

به راحتی میتوان بیان کرد که سال ۲۰۲۵ به عنوان سال بازیهای ایندی شناخته میشود، زیرا عناوینی مانند Expedition 33، Hollow Knight: Silksong و Dispatch موفق به پیشی گرفتن از بازیهای AAA شدند. بازی Expedition 33 از استودیوی Sandfall با شکستن رکورد دریافت جوایز در تاریخ The Game Awards و کسب جایزه GOTY (بهترین بازی سال) خود را به اثبات رساند.
امسال، آثار مستقل به لحاظ مالی نیز عملکرد قابل توجهی از خود نشان دادند، بهطوری که نیمی از برترین بازیهای استیم از عناوین ایندی یا AA تشکیل شدهاند. اطلاعات جدید نشاندهنده آن است که توسعهدهندگان مستقل سهم بزرگی از درآمد بیسابقه استیم در سال ۲۰۲۵ داشتهاند. عناوین ایندی به عنوان محور خلاقیت در صنعت بازیسازی شناخته شده و افزایش توجه به این بازیها در استیم نویدبخش آیندهای درخشان برای صنعت گیمینگ است.
بازیهای مستقلی نظیر Schedule 1، R.E.P.O و Hollow Knight: Silksong در سال ۲۰۲۵ موفقیتهای بزرگی را در پلتفرم استیم تجربه کردند. طبق آمار منتشرشده توسط Alinea Analytics، بازیهای ایندی ۲۵ درصد از کل درآمد استیم در این سال را به خود اختصاص دادند. استیم در سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۷.۷ میلیارد دلار درآمد زایی کرد که بخشی از آن یعنی بیش از ۴.۵ میلیارد دلار ناشی از فروش بازیهای ایندی بوده است. تنها ۵ بازی پرفروش ایندی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از درآمد استیم را تولید کردهاند که شامل موارد زیر میشود:
- Schedule I (۱۵۱ میلیون دلار)
- R.E.P.O (۱۴۷ میلیون دلار)
- PEAK (۸۷ میلیون دلار)
- Hollow Knight: Silksong (۷۵ میلیون دلار)
- Escape from Duckov (۵۳ میلیون دلار)
طبق گزارش Alinea Analytics، بازیهای کوآپ ایندی به دلیل فیزیک خندهدارشان این چنین موفق بودهاند. بسیاری از بازیکنان تمایل دارند تا ناکامیهای دوستانشان در عناوینی چون R.E.P.O. و PEAK را ضبط کرده و به عنوان بخشی از یک شوخی استفاده کنند. بازیهایی مانند Hollow Knight: Silksong همچنین معیاری جدید برای ارائه خدمات به طرفداران تعیین کردند. زیرا این بازی با قیمت تنها ۲۰ دلار فروخته شده و توسعهدهندگان بعد از فروش ۷ میلیون نسخه، یک بسته الحاقی رایگان را به طرفداران ارائه کردند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازیهای ایندی قرار است به عنوان نجاتدهنده صنعت گیمینگ عمل کنند و اگر این روند ادامه یابد، ممکن است این پیشبینی به واقعیت بپیوندد.
