بلاگ

  • شمار شهدای غزه به مرز ۱۸ هزار تن رسید

    [ad_1]

    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش تعداد شهدای جنگ غزه به مرز ۱۸ هزار تن خبر داد.

    وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به حدود ۱۸ هزار تن و شمار مجروحان نیز به بیش از ۴۹۵۰۰ تن رسیده است.

    ارتش رژیم صهیونیستی امروز رسما به زخمی شدن ۱۵۹۳ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه اذعان و اعلام کرد که حال ۲۵۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

    ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تعداد مجروحان خود از آغاز حمله زمینی به غزه را ۵۵۹ نفر اعلام کرده که حال ۱۲۷ نفر از آن‌ها وخیم است.

    طبق بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، ۴۱۶ نظامی در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۴۰ نفر از آن‌ها وضعیت وخیمی دارند و وضعیت ۲۱۱ نفر هم متوسط است.

    انتهای پیام

    [ad_2]

  • «متفورمین» پرمصرف‌ترین دارو در ایران

    [ad_1]

    سیدحیدر محمدی در مراسم تولید نخستین انسولین نسل جدید در کشور گفت: به استناد آمار‌های سازمان بهداشت جهانی از بیماری دیابت، حدود ۹۰ درصد از جمعیت دیابتیک دنیا از دارو‌های خوراکی این بیماری استفاده می‌کنند و حدود ۱۰ درصد نیز مصرف کننده انسولین تزریقی هستند.

    وی با بیان اینکه دیابت یکی از بیماری‌های مزمن پرهزینه در دنیا و از جمله ایران است، گفت: اکثر کشور‌ها و دولت‌های توسعه یافته هزینه‌های زیادی را صرف درمان دیابت می‌کنند؛ به طوریکه بخشی از هزینه‌ها برای پیشگیری، در حوزه بهداشت مصرف می‌شود و بخشی هم برای درمان است. البته امروزه دنیا بیشتر به سمت پیشگیری از این بیماری در حال حرکت است.

    معاون وزیر بهداشت به پویش ملی سلامت در ایران و غربالگری دو بیماری فشارخون و قندخون که از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در حال انجام است، اشاره کرد و افزود: در کشور پویشی برای شناسایی افراد دیابتیک و فشارخون بالا و یا افراد در معرض خطر این بیماری در حال انجام است که اقدامی در راستای پیشگیری و درمان به موقع این بیماری‌هاست.

    وی افزود: سال گذشته متفورین بیشترین تولید و مصرف را در دارونامه کشور داشته است؛ بنابراین پرمصرف‌ترین و پرتیراژترین دارو از نظر تولید، متفورمین بوده است.

    محمدی با بیان اینکه ۱۰ درصد از بازار دارویی دیابت در کشور نیز مربوط به انسولین‌های قلمی است، عنوان کرد: مصرف انسولین قلمی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است؛ به طوری که در سال‌های قبل انسولین‌های ویالی و رگولار بیشتر در کشور مصرف می‌شد، اما در ادامه به تدریج مصرف به سمت انسولین‌های قلمی سوق پیدا کرد و امروز شاید انسولین‌های ویالی دیگر چندان سهمی در بازار ندارند و سهم‌شان در بازار بیشتر از سه الی چهار درصد نیست و همین موضوع اثربخشی انسولین‌های قلمی و آنالوگ و راحتی استفاده از آن‌ها را نشان می‌دهد.

    رییس سازمان غذا و دارو افزود: دنیا به سمت تولید انسولین‌های طولانی اثر می‌رود و امروز یکی از قلم‌های طولانی اثر در کشور ما تولید شد. همچنین انسولین‌های هفته‌ای نیز انقلابی در حوزه درمان دیابت است که در کشور ما نیز تولیدکنندگان به سمت تولید آن و نیز قرص انسولین حرکت کرده‌اند؛ به طوری که مراحل تحقیقاتی آن در حال انجام است و ظاهرا در مسیر مطالعات بررسی ارزیابی قرار دارد.

    [ad_2]

  • کاهش افت فشار گاز مازندران با اتصال شبکه به تهران

    [ad_1]

    مازندران مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: شبکه گازرسانی مازندران از هراز و سوادکوه به تهران متصل خواهد شد که موجب کاهش افت فشار گاز استان می‌شود.

    قاسم مایلی رستمی امروز، ۱۹ آذر در نشست رئیس و هیات رئیسه شورای اسلامی مازندران برای بررسی گازرسانی به مناطق بالادست استان که از مطالبات شهروندان و شورای اسلامی استان است، اظهار کرد: در بخش گاز رسانی به مناطق بالادست مازندران حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای امسال اختصاص یافت که طرح‌های این مناطق به سرعت در حال اجرا است.

    وی با بیان اینکه گازرسانی به منطقه دوهزار و سه‌هزار تنکابن با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است، افزود: برای بخش دالخانی رامسر نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت تا اهالی این بخش نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

    مدیر عامل شرکت گاز مازندران از گازرسانی ۸۸ کیلومتری برای ۱۱ روستای کم برخوردار اشکورات رامسر با هزینه هر کیلومتری تا ۱۱ میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: همچنین گازرسانی مناطق بالادست حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت و ادامه آن تا بلده با هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که شبکه گازرسانی بلده ۳۵۰ کیلومتری با ۱۰ پیمانکار در حال کار است.

    مایلی رستمی با اشاره به اینکه اتصال گاز جاده هراز آمل به تهران جهت کاهش افت فشار از برنامه‌های جدی شرکت گاز مازندران است، تصریح کرد: برای گاز رسانی به مناطق بالادست آمل حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

    وی از گاز رسانی به شیخ موسی و فیلبند بابل و هزار جریب شرق مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: گازرسانی پل سفید به ورسک سوادکوه نیز با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در حال اجرا است که بر اساس برنامه اتصال به فیروزکوه جهت کاهش افت فشار گاز استان در دستور کار قرار دارد.

    مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه ۹۷ درصد خانوار روستایی و ۹۹ و ۹ دهم درصد خانوار شهرهای مازندران لز نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: حدود ۴۰۰ روستای کم جمعیت استان بدون گاز هستند که گازرسانی به این مناطق از سیاست‌های شرکت گاز مازندران است.

    امضاء تفاهم شرکت گاز با شورای اسلامی استان مازندران در راستای کمک به کاهش مصرف گاز

    رئیس شورای اسلامی استان مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس گزارش شرکت گاز، مصرف گاز در بخش گردشگری به ویژه خانه دومی‌های خوشنشین بسیار بالا است، اظهار کرد: بر اساس سیاست دوجانبه، تفاهم نامه بین شرکت گاز و شورای اسلامی استان جهت کاهش،مصرف گاز امضاء خواهد شد.

    حمید سام دلیری با اشاره به اینکه در آستانه فصل سرد سال قرار داریم و مصرف گاز افزایش خواهد یافت، گفت: بر اساس تفاهم، شورای اسلامی استان برای مشارکت و همکاری طلبیدن شهروندان از طریق شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و دهیاران اقدام خواهد کرد.

    وی از پیگیری و ورود شورای اسلامی استان مازندران به موضوعات دارای اولویت خبر داد و یادآورشد: موضوع گاز با توجه به قرار داشتن در فصل سرد سال، از اولویت‌های مهم و مطالبه شهروندان بود که ضرورت داشت تا نشست مشترک با مدیر عامل شرکت گاز برگزار شود.

    در پایان این نشست با اهدا لوح سپاس از زحمات قاسم مایلی مدیرعامل شرکت گاز مازندران قدردانی شد.

    انتهای پیام

    [ad_2]

  • ویدیو/ آتش‌سوزی گسترده یک انبار در محدوده منیریه

    [ad_1]

    ویدیو/ آتش‌سوزی گسترده یک انبار در محدوده منیریه

    در ساعت ۱۶:۲۳ عصر امروز یک مورد حادثه حریق در یک انبار ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان هفت ایستگاه را به همراه نردبام، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و دیگر تجهیزات و امکانات لازم به محل حادثه واقع در خبابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان منیریه، خیابان امیربهادر اعزام کرد. به گفته جلالی سخنگوی آتش‌نشانی تهران هم‌اکنون عملیات اطفای حریق ادامه دارد و تاکنون این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشته است.

    تصویربردار: یزدان قربانی / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

    [ad_2]

  • بررسی عملکرد مجلس با حضور ۳ نماینده تهران

    [ad_1]

    نشست «دانشجوی دیروز، نماینده امروز» با حضور علی خضریان نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون اصل نود، سیدنظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس و مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه به مناسبت روز دانشجو و بررسی عملکرد مجلس یازدهم در سالن آمفی تئاتر دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

    سید نظام‌الدین موسوی، عضو هیات رنیسه مجلس در این نشست با تبریک روز دانشجو در پاسخ به سوالی در مورد نقاط قوت و ضعف و همچنین حواشی مجلس یازدهم، گفت: مجلس یازدهم با شعارها و رویکردهای نزدیک به آرمان‌ها و جریان‌های انقلابی شکل گرفت و مانند تمامی ادوار گذشته نفاط ضعف و قوت داشت. البته تعریف کردن از خود درست نیست اما از آنجایی که باید پاسخگوی مردم باشیم مردم باید در جریان قرار گیرند.

    وی توضیح داد: از ابتدا تلاش کردیم که وارد موارد حاشیه‌ای نشده و در مسیر مردم و سیاست‌های کلی نظام حرکت کنیم.

    موسوی: تلاش کردیم وارد موارد حاشیه‌ای نشویم 

    وی با یادآوری دو وظیفه اصلی مجلس یعنی قانونگذاری و نظارت گفت: مجلس یازدهم در حوزه قانون‌گذاری متناسب با نیازهای خاص مردم و مقتضیات کشور و نظام موفق عمل کرد. موارد متعددی از قانون‌گذاری‌های کلان در این مجلس داشتیم و داریم. در زمانی که دولت قبل روی کار بود تمرکز دولت بر روی برجام بود، پس از خروج برجام در شرایطی که کشور در حوزه سیاست خارجی و مسأله هسته‌ای هیچ گونه ریل‌گذاری نداشت، قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها تصویب شد که به اذعان رهبر معظم انقلاب، نظام را از سردرگمی در حوزه سیاست خارجی خارج کرد. بر این اساس خط قرمزهای قانونی مشخص و معلوم شد مذاکره کنندگان تا چه حدودی می‌توانند در این مسیر پیش بروند.

    موسوی با بیان اینکه در حوزه معیشت به عنوان مطالبه اصلی مردم هم قانون‌گذاری‌ها و بسترهای حقوقی خوبی تصویب و فراهم شد، گفت: مجلس در این راستا به موضوعاتی مانند تصویب قانون جهش تولید مسکن، شفاف کردن وظایف و اختیارات بانک مرکزی، ارز، دانش بنیان، برنامه هفتم ورود کرد و اقدامات خوبی صورت گرفت.

    عضو هیأت رئیسه مجلس با یادآوری اینکه مجلس در حوزه نظارت متوسط عمل کرد، تصریح کرد: البته در حوزه نظارت نسبت به مجالس گذشته کارهای خوبی صورت گرفت و بازرسی‌های میدانی، برگزاری نشست‌های هفتگی با وزرا و سه‌شنبه‌های نظارتی، فعال شدن بخش‌های نظارتی مانند کمیسیون اصل نود و نظارت‌های میدانی کمیسیون‌های مختلف مجلس از اقدامات خوب نظارتی مجلس است. البته معتقدم قدم‌های بیشتری می‌توانستیم در حوزه نظارت برداریم.

    خضریان: به خانواده‌های که صاحب فرزند سوم می‌شوند زمین یا واحد مسکونی رایگان داده می‌شود

    علی خضریان نیز در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تأثیرگذاری اقدامات و مصوبات مجلس مشخص نیست، گفت: تفاوت دیدگاه‌ها در مجلس امری طبیعی است و همه مجلس موافق یا مخالف طرح یا اقدامی نیستند و در واقع پارلمان نماد نگاه‌های مختلف هستند و این ضعف نیست، بلکه طبیعت مجلس است؛ ریل گذاری هم به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های مجلس است و شاخصه دیگر تفاوت اثرگذاری و نقش رئیس مجلس، هیأت رئیسه و نمایندگان است که این موضوع به خاطر قانون آیین‌نامه داخلی مجلس است.

    وی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، گفت: بازه زمانی تصویب این قانون بعد از شهادت شهید فخری‌زاده بود و به این قطعیت رسیدیم که این قانون باید تصویب شود. در واقع مجلس قانونی تصویب کرد که ذیل برجام تعهداتمان را گام به گام کاهش دهیم و زمانی که این قانون در مرحله تصویب بود خیلی‌ها فکر می‌کردند که جنگ می‌شود یا تحریم‌های بیشتری اعمال شود اما هر چه جلوتر رفتیم اقدامات مؤثری را در پی داشت و کسی این فکر را نمی‌کند که پول‌های آزاد شده و مذاکرات نتیجه همین مصوبات قانونی است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، ادامه داد: زمانی که این قانون تصویب شد چند دهه درگیر کنترل جمعیت بودیم. مجلس در حوزه سیاست‌گذاری جمعیت تغییر ریل داد و نسبت به تصویب این قانون اقدام کرد البته تا این سیاست‌ها و تغییر سبک زندگی در جامعه عملیاتی شوند، ممکن است ۱۰ سال طول بکشد.

    وی ادامه داد: بر اساس این قانون به خانواده‌های که صاحب فرزند سوم می‌شوند زمین یا واحد مسکونی رایگان داده می‌شود. همچنین طبق قانون جهش تولید مسکن ممکن است پنج سال دیگر جوانان کشور صاحب خانه شوند اما در آن زمان کسی به این فکر نمی‌کند که مجلس یازدهم چنین قانونی را تصویب کرده تا جوانان صاحب خانه شوند و از این جنس قوانین، زیاد داریم.

    رضاخواه: اصلاح ساختار بودجه یکی از اقدامات اساسی مجلس یازدهم است

    مجتبی رضاخواه هم در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات مؤثر مجلس یازدهم با بیان اینکه عملکرد مجلس جمعی است، گفت: اقتصاد ایران در دهه‌های متوالی مبتنی بر نفت بود و حتی اقتصاد کشورمان هم با افزایش قیمت نفت بهبود پیدا نکرد و در واقع قبل و بعد از انقلاب اقتصاد نفتی داشتیم و تاکنون این روند هم وجود دارد.

    وی ادامه داد: در آغاز مجلس یازدهم، علاوه بر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و کرونا، با کاهش شدید قیمت نفت هم مواجه بودیم و اقتصاد کشور با فروش نفت، دریافت مالیات و چاپ اوراق می‌چرخید؛ دولت دوازدهم توانایی فروش نفت را ‌به علت تحریم، نداشت و افزایش مالیاتی محسوسی هم اعمال نکرد بنابراین به سمت چاپ پول و افزایش نقدینگی کشور گام برداشت و مجلس در مقابل این چالش‌ها با جلوگیری از فرار مالیاتی نسبت به افزایش درآمد مالیاتی اقدام کرد. البته به گونه‌ای که درآمد مالیاتی از جیب مردم تأمین نشود و جلوگیری از فرار مالیاتی و اصلاح نظام بانکی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

    رضاخواه یادآور شد: متأسفانه یکی از افرادی که در دهه‌های گذشته به مافیا و واردکننده انحصاری برخی از اقلام و کالاهای اساسی تبدیل شده یکی از بدهکارترین افراد به سیستم بانکی است به گونه‌ای که برای کالاهای اساسی بیش از ۳۰ درصد ارز را دریافت کرده و به عنوان بزرگترین بدهکار مالیاتی و بانکی تنها ۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است. این در حالی است که از کارمندان و کارگران مالیات دریافت می‌شود و مجلس یازدهم به این موضوعات ورود کرد.

    نماینده تهران در مجلس اصلاح ساختار بودجه را یکی از اقدامات اساسی مجلس یازدهم دانست و گفت: طرح مالیات بر سوداگری، قانون مالکیت صنعتی، اصلاح ساختار بانک مرکزی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آزاد کردن واردات خودرو از جمله اقدامات مؤثر مجلس بود؛ قانون واردات خودرو بازار خودرو را سامان داد و اقدامات مجلس در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و معیشت مشخص است؛ البته قرار نیست که یک شبه همه چیز به ریل اصلی بازگردد؛ ساختارها اصلاح شده و در آینده وضعیت بهبود خواهد یافت البته در حال حاضر هم شرایط تا حدودی بهبود یافته است.

    موسوی: نمایندگان هیچ گونه تعارفی با هم ندارند

    در این نشست متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی قرائت شد که بعد از آن موسوی گفت: فارغ از اینکه چقدر نکات مطرح شده در بیانیه را قبول داشتیم اما بیانات صریح و انتقادات مطرح شده قابل تقدیر است؛ در این رابطه باید تأکید کرد که مجلس یک پارچه نیست و هر چند ادعا می شود نگاه نمایندگان مجلس یازدهم به لحاظ سیاسی به هم نزدیک است و همه از یک لیست آمدند اما نگاه نمایندگان از لحاظ عملکردی و در رأی‌گیری‌های متعدد برای موضوعات مختلف متفاوت است و هیچ گونه تعارفی هم با هم ندارند.

    وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مواردی که به عنوان مصوبه مجلس مطرح می شود مصوبه مجلس نیست، گفت: نظرات متفاوتی که از سوی نمایندگان مطرح می‌شود نشانه اختلاف نظر نیست، بلکه خاصیت مجلس است؛ تبدیل طرح‌ها و لوایح به قانون فرآیند مختص به خود را دارد و طرح‌ها و لوایح ارائه شده با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه بررسی می‌شود و اقدامات کارشناسی و چکش‌کاری‌های زیادی بر روی آنها صورت می‌گیرد و سپس برای بررسی به صحن علنی ارائه و پس از اظهارات مخالفان و موافقان در مورد آن تصمیم گیری می‌شود؛ بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی اگر منابع مصوبه‌ای دیده نشود، شورای نگهبان آن را رد می‌کند و نمی‌توان قانونی را تصویب کرد که تأمین منابع آن مشخص نیست؛ در برخی موارد قوانین در فرآیند اجرا با مشکل مواجه می‌شود که بخش عمده مشکلات کشور در این راستا است.

    موسوی یادآور شد: دولت قبل می گفت اگر به برجام برنگردیم و مسائل خارجی را حل نکنیم فروش نفت به صفر می‌رسد اما در حال حاضر همین شرایط را داریم اما فروش نفت در بودجه ۱۴۰۳ یک میلیون و ۳۵۰ پیش‌بینی شده است؛ در مورد مسأله جمعیت چندین سال با یک دست فرمان حرکت کردیم و خانواده‌ها برای کنترل جمعیت تشویق می‌شدند و این موضوع تبدیل به فرهنگ شد و تنها جایی که مجامع بین‌المللی و سازمان ملل ما را تشویق کردند، مسأله کنترل جمعیت بود و در حال حاضر هم در بخشی از سیستم بهداشتی این موضوع تداوم دارد و در حال شایعه‌سازی هستند و این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید بر اساس فرهنگ‌سازی و بسترهای قانونی جمعیت را افزایش داد.

    عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه در مجلس یازدهم تلاش شد مواردی که دولت توان اجرای آنها را ندارد را تصویب نکنیم، گفت: در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه هم اجازه طرح موضوعاتی که منابع آن ابهام داشت داده نشد.

    خضریان: همه نمایندگان موافق یا مخالف مسکوت ماندن تشکیل وزارت بازرگانی و برکناری معاون سیاسی وزیر کشور نبودند

    علی خضریان در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی مبنی بر یکپارچگی مجلس در عزل معاون سیاسی وزیر کشور و مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: به هیچ وجه این گونه نبوده است و همه نمایندگان موافق یا مخالف مسکوت ماندن تشکیل وزارت بازرگانی و برکناری معاون سیاسی وزیر کشور نبودند.

    سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر بی توجهی مجلس نسبت به مطالبه رهبر معظم انقلاب در مورد عدم دخالت نمایندگان در انتصابات، ادامه داد: معتقدم مهمترین کاری که مجلس دوازدهم باید در دستور کار قرار دهد، اصلاح خود ساز و کارهای قانونی مجلس است نه اینکه نماینده‌های فعلی خوب نیستند، اما تا زمانی که ساختارش را اصلاح نکند، نمی‌تواند از تمامی ظرفیت‌های مجلس بهره ببرد؛ به عنوان مثال چرا با نمایندگانی که در پایان دوره رد صلاحیت می‌شوند هیچ برخوردی در طول دوره نمایندگی نمی‌شود؟ این نشانه این است که قانون نظارت بر رفتار نمایندگان ضعف‌هایی دارد. در مورد عزل و نصب‌ها هم برخی نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند و در این رابطه به وزیر کشور تأکید کردم که عموم نمایندگان مجلس با استیضاح همراهی نمی‌کنند؛ همه نمایندگان موافق استیضاح وزیر کشور نبودند و استیضاح در صحن هم مطرح نشد.

    وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نماینده استیضاح وزیر کشور را امضا کرده بودند و برخی تأکید داشتند که این موضوع هیچ ارتباطی به عزل و نصب‌ها ندارد. اما برخی نمایندگان هم به این دلیل امضا کردند و به طور حتم کار آنها خلاف کارکرد مجلس بود.

    نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه نگاه و رویکرد نمایندگان با هم متفاوت است، گفت: در بسیاری از شهرستان‌ها رویکرد سیاسی ملاک و زمینه رأی نیست و نمی‌توان فرد منتخب را عضو رسمی و نشان‌دار یک جریان سیاسی محسوب کرد.

    موسوی: دخالت نمایندگان در انتصابات به طور قطع غلط است

    موسوی در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه دخالت نمایندگان در انتصابات به طور قطع غلط است، گفت: نگاه  نمایندگان در بحث استیضاح وزیر کشور متفاوت بود و همگی موافق این موضوع نبودند و این مشکل باید به صورت ساختاری حل شود و درصدی از نمایندگان در انتصابات دخالت می‌کنند و این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی طولانی مدت است در تمامی ادوار مجلس، اکثر نمایندگان تهران توجهی به عزل و نصب‌ها نداشته و به این موضوع ورود نکردند و یک دلیل آن این است که خواسته‌های مردم از نمایندگان تهران کلان است و جزئی و موردی نیست اما در مورد شهرستان‌ها مشکل ساختاری است و باید فرهنگ‌سازی شود.

    وی ادامه داد: از اول این گونه باب شده و نماینده با شعارهای اجرایی وارد مجلس می‌شود و پس از قبولی در انتخابات مردم از آنها مطالبه دارند و نماینده نیز به دنبال عمل به وعده‌های داده شده است؛ در مجلس یازدهم بازدیدهای میدانی از مناطق و حوزه‌های انتخابیه محروم داشتیم و شرایط به گونه‌ای بود که بسیاری از مردم استاندار و فرماندار را نمی‌شناختند اما از نماینده مطالبه داشتند زیرا به ایشان رأی داده بودند.

    موسوی یادآور شد: به عنوان مثال اگر انتخابات استانی شود به تعبیری از نماینده خواسته اجرایی صرف نخواهند داشت و در این رابطه نیازمند تغییر ساختار و فرهنگ‌سازی هستیم.

    رضاخواه: نباید تصور کرد که ایران از دنیا عقب‌تر است

    مجتبی رضاخواه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اقدامات مجلس درباره اصلاح ساختار مجلس با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، گفت: کسی که می‌خواهد نماینده شود، قول تصویب قانون را نمی‌دهد بلکه قول ساخت جاده و پروژه‌های عمرانی را می‌دهد و در  این رابطه ساختار مجلس باید اصلاح شود؛ اصلاح ساختار بودجه سال‌های متمادی خواسته و مطالبه رهبر معظم انقلاب بوده و در مجلس یازدهم دو گام مؤثر در این راستا برداشته شد که قانون اصلاح ساختار بودجه و برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفت.

    وی  ادامه داد: سال‌های متمادی با کسری بودجه مواجه بودیم و اخیرا برخی برای پوشاندن مشکل کسری بودجه منابع را به صورت غیرواقعی افزایش دادند و باید تلاش کرد؛ درآمد واقعی ما با پرداخت مالیات افزایش می‌یابد به عنوان مثال در حال حاضر صادرات نفت و میعانات گاری کشورمان یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه است در حالی که تولید روزانه نفت کشور آمریکا ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه است اما اقتصادش بر پایه مالیات است نه نفت؛ قشر پول‌دار امروزه منابع ارزی و بانکی را دریافت می‌کنند اما مالیات نمی‌دهند و این گونه مسائل باید اصلاح شود و  اقتصاد دانش بنیان مان رشد کند و جلوی فرار مالیاتی را گرفت و مبتنی بر دانش رشد کنیم و قانون جهش تولید دانش بنیان نیز توسط مجلس یازدهم تصویب شد.

    وی افزود: شاید در اقتصاد دنیا عدد بزرگی نباشیم، اما علی‌رغم همه فشارها و تحریم اقتصادی و نظامی قدرت خرید ایران در دنیا ۱۹ است و نباید تصور کرد که ایران از دنیا عقب‌تر است اما در حوزه سیاسی هیچ کسی نمی‌تواند انکار کند زیرا در حال حاضر مهمترین موضوع سیاسی دنیا ایران است و در دنیا بسیار مؤثر هستیم.

    خضریان: اصلاح قانون انتخابات جزو اقدامات کم نظیر مجلس یازدهم بود

    خضریان در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد فرآیند تأیید صلاحیت‌ها و اصل محرمانگی و اصلاح قانون انتخابات، گفت: این گونه نیست که اصلاح قانون انتخابات مجلس بدون نظر مشورتی حقوقدانان و بخش پژوهشی شورای نگهبان انجام شده باشد و اگر مجلس افشای دلایل رد صلاحیت را تأیید می‌کرد در شورای نگهبان رد می‌شد.

    وی تاکید کرد: اصلاح قانون انتخابات جزو اقدامات کم نظیر مجلس یازدهم بود زیرا قانونی را تصویب کردیم که نمایندگان با وجود تعارض منافع به آن رأی دادند. این از خودگذشتگی در مجلس یازدهم شکل گرفت؛ البته اینکه این قانون می‌توانست بهتر از این باشد را رد نمی‌کنم و معتقدم این مسائل باید در دانشکده‌های حقوق بررسی و بر روی آن کار شود؛ اما اگر قرار بود این طرح را نگه می‌داشتیم و مصوب نمی‌شد و به شورای نگهبان نمی‌فرستادیم به انتخابات سال جاری نمی‌رسید.

    رضاخواه: تحریم‌های خارجی باعث شد که کنترل ارز از مسیرهای قانونی خارج شده و وارد مسیرهای دور زدن تحریم‌ها شویم

    رضاخواه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا رویکرد مجلس یازدهم در حوزه بازار ارز مانند رویکردش نسبت به مالیات نبوده است، گفت: موضوع ارز مانند مالیات نیست و مالیات در اختیار خودمان است. اما ارز در بانک‌های خارجی است و باید ارزی در حساب‌های خارجی داشته باشیم تا آن را برای واردات کالا اختصاص دهیم و مشکل اینجا است که همه حساب‌ها تحت تعقیب هستند و ما داریم تحریم‌ها را دور می‌زنیم و متأسفانه برخی به اسم دور زدن تحریم‌ها خون این ملت را مکیده‌اند و به اقتصاد کشور ضربه زده‌اند.

    وی با اشاره به افزایش قیمت ارز و اقدامات مجلس برای کنترل و ساماندهی این موضوع، ادامه داد: تحریم‌های خارجی در این چند سال اخیر باعث شد که کنترل ارز از مسیرهای قانونی خارج و به مسیرهای دور زدن تحریم‌ها وارد شویم و سوء استفاده‌هایی در این رابطه شکل گرفت و در برنامه هفتم توسعه دولت را موظف کردیم که ارز را از دست تراستی‌ها خارج و در اختیار حاکمیت قرار دهد؛ پیمان‌هایی مانند شانگهای و بریکس از افتخارات دولت و مجلس بوده است و مجلس تلاش کرده که شفافیت به عرصه ارزی کشور بازگردد و تلاش‌های مجلس یازدهم در این راستا بی‌سابقه بوده و در مجالس قبل شاهد این موضوع نبودیم.

    موسوی: در حوزه نظارتی نمره کاملی به مجلس یازدهم نمی‌دهم

    موسوی در مورد چگونگی تمرکز مجلس یازدهم بر اجرای قوانین، گفت: علی‌رغم اقدامات خوبی که در مجلس صورت گرفت، در حوزه نظارتی نمره کاملی به مجلس یازدهم نمی‌دهم و راضی کننده نبوده است. البته حدود اختیارات مجلس را هم باید در نظر گرفت؛ کار اصلی مجلس قانون‌گذاری است و نظارت هم یکی از وظایف آن است و سؤال از وزیر و استیضاح هم یکی از اقدامات نظارتی بوده البته در مورد اعمال ۲۳۴ هم مجلس تصمیم‌گیر نیست و قوه قضائیه باید در مورد استنکاف دستگاه‌ها از اجرای قوانین ورود کند و امکان حکم قضایی را نداریم؛ پرونده رئیس جمهور سابق را در کمیسیون اصل نود به قوه قضائیه ارسال کردیم، اما هنوز به آن رسیدگی نشده است. بنابراین تنها اقدام نظارتی که می‌تواند در خود مجلس به سرانجام برسد، بحث استیضاح است و تحقق این موضوع هم راحت نیست و باید مسیر خود را طی کند و مجلس در این رابطه به انسجام برسد.

    عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه ما باید مرز بین دخالت و نظارت را رعایت کنیم، گفت: باید به نگاه متقنی برسیم تا بتوان به ناکارآمدی دستگاه‌ها ورود کرد؛ به عنوان مثال چندین سال با اعتراض کارگران هفت تپه روبرو بودیم و ما تا لحظات آخر با مشقت و سختی توانستیم تخلفات را شفاف‌سازی کنیم و اگر اراده حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا نبود، این مشکل حل نمی‌شد و حتی در جایی در معرض اتهام قرار گرفتیم و با انواع و اقسام تهدید مواجه شدیم؛ پس از یک سال و نیم و با تلاش‌های فراوان و برگزاری حدود ۱۰ جلسه با کارگران و متخصصان، این موضوع به سرانجام رسید؛ در حوزه نظارت تشخیص تخلف بر عهده قوه قضائیه است، البته ما می‌توانیم بستر کار را فراهم کنیم.

    موسوی در واکنش به اظهارات یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه شما می‌توانید یک شبه تصمیم بگیرید و مسئول  و وزیری را برکنار کنید و دخالت مجلس در عزل و نصب‌ها، گفت: این موضوع به هیچ وجه درست نیست و تنها یک استیضاح در مجلس یازدهم داشتیم در حالی که در گذشته نمایندگان با ۱۸۴ رأی با استیضاح همین وزیر مخالفت کردند؛ عزل معاون سیاسی هم یک ماه طول کشید و در بسیاری از موارد ممکن است رئیس مجلس در مورد مسائل داخلی مجلس یک نظر داشته باشد، اما مجلس نظر دیگری داشته باشد.

    خضریان: در یک سال گذشته حدود ۹۰ درصد ورودی زنان به زندان‌ها کاهش یافت

    خضریان نیز در ادامه تأکید کرد که بیش از یک ماه است استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردیم، اما هنوز اعلام وصول نشده است. پس این گونه نیست که نمایندگان مجلس یک شبه برای برکناری مسئولی تصمیم بگیرند.

    وی ادامه داد: ما هیچ ادعایی نکردیم که مجلس همه کارها را انجام داده و هیچ کاری بر روی زمین نمانده است و بسیاری از کارها هم باید در مجالس بعدی دنبال شود؛ اما کارهای مهمی چون مانند مالیات بر خانه‌های خالی، موضوع اعمال مالیات بر زمین‌ها در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر نیز در این مجلس دستور کار قرار گرفت.

    سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یادآور شد: در گذشته ردیفی برای سربازان نداشتیم و پول به صورت کلی برای ستاد کل نیروهای مسلح واریز می‌شد و ستاد باید در این رابطه تصمیم می‌گرفت. اما ما ردیف مجزایی را برای سربازان پیش بینی و ستاد را مکلف کردیم که پول سربازان را پرداخت کنند؛ ما نمی‌گوییم در همه موارد کارآمد هستیم بلکه تأکید داریم که برای برخی مسائل ریل گذاری کردیم و نتایج و فواید این ریل گذاری‌ها در آینده مشخص می‌شود.

    وی با اشاره به اصلاح قانون چک، یادآور شد: عموم زنان بدهکار مالی به دلیل قانون غلط چک زندانی بودند و در یک سال گذشته حدود ۹۰ درصد ورودی زنان به زندان‌ها کاهش یافت و چک صیادی کار مهمی بود که مجلس آن را مدنظر قرار داد و بیش از ۵۰ درصد چک‌هایی که برگشت می‌خورد در ۴۸ ساعت اول نقد می‌شود و با این اقدام اعتبار به چک و بازار برگشت؛ از این دست کارها در مجلس یازدهم مانند قانون کاداستر زیاد انجام شد به گونه‌ای که این قانون در زمان آغاز مجلس یازدهم ۶ درصد اجرا شده بود اما در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد اجرا شده تا از زمین خواری‌ها جلوگیری شود. 

    موسوی در مورد اظهارات یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس در مورد برخی موضوعات وفاق می‌کنند و هیأت رئیسه هم با آن موافقت می‌کنند، گفت: مجلس یکنواخت نیست و حتی ممکن است نگاه برخی نمایندگان در مقاطع مختلف در مورد موضوعی تغییر کند، کما اینکه در مجلس تکثر وجود دارد و ممکن است بین همه ما تفاوت نظر وجود داشته باشد و در هیأت رئیسه هم همین طور است؛ در مورد همه مسائل موافق و مخالف وجود دارد و این گونه نیست که هیأت رئیسه هم تصمیم نهایی را بگیرد و در مورد تشکیل شورایاری‌ها هم اعضای هیات رئیسه هر کدام یک نظر داشتند و این تعمیم ناروا درست نیست.

    رضاخواه در مورد راهبرد مجلس در مورد بانک‌ها، گفت: اصلاح ساختار بانک مرکزی تصویب و ابلاغ شد و قانون اصلاح نظام بانکی هم در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است و سامانه نظارت پیشینی در دستور کار قرار می‌گیرد و نظام بانکی متحول خواهد شد و گام‌های بزرگی در مسیر اصلاح نظام بانکی برداشته شده است.

    خضریان در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعلل مجلس در تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب، گفت: این لایحه توسط کمیسیون تخصصی در مجلس بررسی و به شورای نگهبان برای تأیید ارسال شد و برخی با شایعه پراکنی و انتشار مطالب غیرواقع و تخریب مجلس در تلاش هستند تا این لایحه به سرانجام نرسد؛ به طور قطع یکی از مسائلی که باید در این مجلس تعیین تکلیف است لایحه عفاف و حجاب است.

    انتهای پیام

    [ad_2]

  • پرونده تراکتور و کاوه رضایی در انتظار اعلام حکم دادگاه بین‌المللی ورزش

    [ad_1]

    در این اطلاعیه آمده است: «پیرو پیگیری‌های هواداران، به اطلاع می‌رساند: «کاوه رضایی فصل گذشته (۰۲-۱۴۰۱) با عقد قراردادی یک‌ساله به تراکتور پیوست و قراردادش را در نیم‌فصل مسابقات به صورت یکطرفه فسخ کرد که سازمان لیگ بدون دخالت باشگاه تراکتور، این پرونده را به کمیته تعیین وضعیت ارجاع داد و این کمیته فسخ قرارداد کاوه رضایی را غیر موجه دانست و او را از بازی تا پایان فصل محروم کرد و در ادامه، کمیته استیناف نیز این حکم صادره را تأیید کرد.

    کاوه رضایی سپس با پرداخت هزینه کلان به دلیل حکم صادرشده، علیه فدراسیون فوتبال در دادگاه بین‌المللی ورزش (دیوان عالی ورزش در لوزان سوئیس) شکایت کرد که این دادگاه، جلسه‌ای شش‌ساعته به صورت آنلاین با حضور کاوه رضایی، باشگاه‌های تراکتور و استقلال و نماینده فدراسیون فوتبال برگزار و دفاعیات طرفین را دریافت کرد. حکم این پرونده توسط قاضی آلمانی اوایل بهمن ماه صادر خواهد شد.

    فدراسیون فوتبال و باشگاه تراکتور منتظر حکم قاضی آلمانی هستند که اگر فسخ قرارداد بازیکن پذیرفته نشود، شکایت این باشگاه از بازیکن مجدداً به جریان می‌افتد. لذا علت اصلی استرداد شکایت از بازیکن همین حالت انتظار است که برای باشگاه و حتی فدراسیون وجود دارد.»

    [ad_2]

  • عکس| مشکل مسکن توسط این ایرانی حل شد!

    [ad_1]

    نکته غریب ماجرا اینجاست که بعد از چهل سال، هنوز مشکل مسکن در ایران حل نشده و بسیاری از کارمندان و رانندگان اسنپ، در خودرو خود شب را روز می‌کنند.

     

     

    [ad_2]

  • اگر صنایع خلاق ما به دنیا صادر نشود شکست قطعی است

    [ad_1]

    جزییات نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم محمد(ص) با عنوان «سکو» امروز یکشنبه، ۱۹ آذرماه در نشست خبری این رویداد تشریح شد.

    نشست خبری نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم محمد(ص) با عنوان «سکو» که با همکاری آستان قدس رضوی و مرکز نوآوری امید برگزار خواهد شد، امروز با حضور قاسم صادقی معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، محمدجواد استادی رییس فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امیر نادری مدیر مرکز نوآوری امید و محمد آبشار دبیر رویداد «سکو» برگزار شد.

    امیر نادری، مدیر مرکز نوآوری امید در ابتدای نشست گفت: ما در مرکز امید برای شروع فعالیت رویداد «سکو» و با موضوع نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم محمد (ص) دور هم جمع شدیم. مرکز نوآوری امید از سال ۱۴۰۲ اولویتش را در عرصه کودک و نوجوان گذاشته و به عنوان اولین شتاب‌دهنده در حوزه کودک و نوجوان، برای پذیرش محصولات در سه شکل طرح، ایده و محصول شکل گرفته است.

    اختتامیه جشنواره بهمن امسال

    قاسم صادقی، معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) هم در سخنانی بیان کرد: جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم محمد(ص) در سازمان علمی فرهنگی آستان قدس و در پنج محور موضوعی تعریف شده است که در غربالگری اولیه، آثار باید مورد تایید قرار گیرند. موضوعات محوری شامل توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، خدمت رضوی، ادب حضور(همه خادم الرضاییم)، توسعه وقف و نذر و سوغات زائر هستند.

    وی اعلام کرد: جشنواره در شهرهای تهران، قم، اصفهان، شیراز و تبریز برگزار می‌شود. رویداد سکو در تهران حول محور اسباب بازی، قم در خانه اشراق و تبریز با پارک علم و فناوری محور شمال غرب صنایع خلاق در نظر گرفته شده است. از دوره دوم جشنواره صنایع خلاق فرهنگی، رویداد با عنوان «سکو» به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد و در واقع این رویداد در دوره اول، غربال دوسالانه است.

    صادقی همچنین درباره جوایز رویداد توضیح داد: جوایز نهایی سطح یک هشت سکه تمام بهار، سطح دو، پنج سکه و سطح سه، سه سکه تمام بهار خواهد بود. به احتمال خیلی زیاد بهمن ماه امسال اختتامیه جشنواره صنایع فرهنگی خلاق عالم آل محمد را خواهیم داشت. همچنین یک سال روی این خدمات و ایده ها کار می‌کنیم و آنها را تبدیل به محصولات قابل استفاده می‌کنیم که از دوره دوم نیز رویداد، به صورت دوسالانه برپا می‌شود.

    اگر صنایع خلاق ما به دنیا صادر نشود شکست قطعی است

    در ادامه محمدجواد استادی، رییس فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی که دبیر هنری جشنواره است، خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت ما تقویت گفتمان زیارت در آستان قدس رضوی و نهادینه کردن آن است و بهترین زبان برای نهادینه کردن این گفتمان، زبان هنر است؛ از دیرباز به دلیل جهان شمولی و غیرمستقیم گویی زبان هنر، مهمترین ابزار برای امتداد مفاهیم دینی بوده است. صنایع خلاق فرهنگی می‌تواند شعار محوری ما را که امتداد زیست خلاق انسان معاصر است در جامعه فراهم کند.

    وی تصریح کرد: زنجیره‌ای از اتفاقات در بخش جشنواره جنبی با عنوان «گنجینه مهر» شکل می‌گیرد که هم به اقتصاد هنر کمک شود هم معنا را ترویج کنیم هم مفهوم را به سبک زندگی وارد کنیم. همچنین پارک‌های علم و فناوری، وزارت میراث فرهنگی، حوزه علمیه با مرکزیت آستان قدس رضوی اهتمام به برپایی جشنواره دارند و ما تلاش داریم در همان روزهای جشنواره و نمایشگاه زمینه عقد قرارداد و تجاری سازی محصولات را فراهم کنیم.

    استادی همچنین گفت: تفاهم نامه‌ای با وزارت میراث فرهنگی در عرصه توسعه صنایع دستی منعقد کردیم تا بازار صنایع دستی را هم تامین کنیم.

    آثار برگزیده در حرم امام رضا(ع) رونمایی می‌شوند

    در ادامه نادری درباره جوایز رویداد «سکو» هم اعلام کرد: کار برای امام رضا(ع) است و علاوه بر تقدیرهای مادی و حمایت‌های استارتاپی یک فرصت ویژه ایجاد کردیم که آثار برگزیده در حرم امام رضا(ع) رونمایی خواهند شد. فراخوان رویداد «سکو» از امروز منتشر شد و اواخر دی ماه نیز اختتامیه آن برگزار می‌شود. برگزیده‌ها اعلام و علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جوایز در سه سطح بیست، ۱۵ و ۱۰ میلیون جوایزی اهدا می‌شود؛ فیلم‌های برگزیده از سوی مرکز امید حمایت می‌شوند. آثار برگزیده در حرم امام رضا (ع) به نمایش درمی‌آیند و جذب آثار به مدت یک ماه ادامه دارد.

    مدیرعامل مرکز نوآوری امید همچنین توضیح داد: در حال حاضر ما دو سازوکار جدی در مرکز نوآوری امید داریم؛ اول «آزمایشگاه نوآوری» است که پذیرش طرح و ایده را دارد و شرایطی را فراهم می‌کند تا به نسخه اصلی ایده برسند. دوم «نهالستان» است که میزبانی تیم‌هایی را می‌کند که کاری برای کودک و نوجوان انجام می‌دهند و حمایت خواهیم کرد. از همین جا اعلام می‌کنم اگر کسی در حوزه کودک و نوجوان طرح و ایده دارد، ما از آنها حمایت می‌کنیم و در حال حاضر مرکز نوآوری امید تنها مرکزی است که این کار را انجام می‌دهد.

    وی بیان کرد: تلاش داریم از تیم‌های شهرستانی نیز حمایت کنیم و در فاصله چندین ماهه چندین تیم شناسایی شدند و جلسه برگزار کردیم که حتی به مرحله عقد قرارداد هم رسیدیم. 

    نادری گفت: تیم‌هایی که نیاز به استقرار و فضا دارند، ما در کارستان بهارستان میزبان‌شان هستیم و جنس سوم حمایت‌هایمان شبکه‌ای است که امکانات اینجا در اختیار قرار می‌گیرد.

    حق کپی رایت در این جشنواره چگونه است؟

    او در پاسخ به پرسشی درباره بحث کپی رایت ایده‌های مطروحه در این جشنواره و مرکز خاطرنشان کرد: بحث کپی رایت این روزها یک معضل است و واقعا در جشنواره‌ها مشکل ایجاد می‌کند. اما از سمت ما تعهداتی درباره محرمانگی طرح‌ها ارائه می‌شود. همچنین ما منتور حقوقی و کسب و کار داریم که راهنمایی می‌کنند و نکته دوم درباره اجرای یک طرح است که ممکن است به ذهن چند نفر رسیده باشد.

    نادری درباره صادرات صنایع خلاق هم بیان کرد: اگر صنایع خلاق ما به دنیا صادر نشود شکست قطعی است محصولات اسباب بازی هم همین طور است. الان ما بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس را در حدی به دست گرفتیم و با چند تیم هم حتی محصول به استرالیا ، عمان و قطر می‌فرستیم و این جزو برنامه ویژه ما است که اولویت‌مان حمایت از تیم ها برای حضور در خارج از کشور باشد. در هر حال، در اول راه صادرات صنایع خلاقه هستیم.

    در پاسخ به همین پرسش محمدجواد استادی هم گفت: درباره حق رایت آستان قدس رضوی مکانیزمی دارد که اعتماد عمومی مردم را دارد و الان فرآیندها بسیار دقیق است و اگر خدای نکرده لحظه‌ای اتفاقی بیفتد نهادهای نظارتی در آستان وجود دارد و سامان خواهد یافت.

    وی همچنین درباره جشنواره صنایع خلاق و ارتباط آن با فضای دانشگاهی توضیح داد: در حال حاضر فضای آستان قدس و جشنواره با خود دانشگاه امام رضا (ع) مرتبط است. ما در عرصه صنایع خلاق به جز این جشنواره به انتشار کتاب هم در عرصه صنایع خلاق دست زدیم تا ادبیات در این عرصه داشته باشیم. بنابراین در ارتباط با فضای دانشگاه کار را جدی دنبال می کنیم و با دانشگاه های هنری کشور مرتبط هستیم. سایت جشنواره هم تا زمان برپایی جشنواره اواخر بهمن نشست‌های تخصصی در عرصه دانشگاهی برگزار خواهیم کرد.

    در پایان نیز پوستر نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم محمد(ص) با عنوان «سکو» رونمایی شد.

    انتهای پیام

    [ad_2]

  • از تهران و مشهد هواپیما و بالگرد امدادی برای اطفای حریق پالایشگاه بیرجند درخواست شد

    [ad_1]

    محمدعلی آخوندی عصر یکشنبه در نشست مدیریت بحران حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این منطقه برگزار شد، افزود: همه ظرفیت‌ها و تجهیزات در استان باید به میدان بیاید تا خسارت حادثه حریق در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به حداقل برسد البته جان افراد اهمیت بیشتری دارد.

    وی گفت: لذا برای اینکه در این حریق، حادثه‌ای برای افراد رخ ندهد از خودروی آتش نشانی تا فوم موجود در شرکت نفت با پیش بینی‌های لازم باید به کارگیری شود.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: شرایط طوری نیست که ریسک را مشخص کنیم باید بدانیم آیا انفجار تکرار می‌شود یا نه؟ خدمات امدادی از جنبه‌های ایمن‌تر باید بررسی شود و منطقی نیست که وارد نقطه‌ای شویم که خطر جانی دارد.

    وی با بیان اینکه ضعف اطلاعات تخصصی مهمترین مساله در حال حاضر است گفت: باید شرکت مربوطه برای کم شدن خطر این اقدام را انجام دهد.

    آخوندی اضافه کرد: بر اساس فرضیات و احتمالات نمی‌توان اقدام کرد و امکانات استانی هم باید پای کار باشد لذا اگر به هر دلیلی این تجهیزات به کارگیری نشود از آن نخواهیم گذشت.

    وی گفت: ورود به کانون حریق تا فاصله ۲۰۰ متری امکان پذیر نبود و امکانی برای مانور پروازی هم نیست پس باید با همه امکانات موجود ظرفیت سنجی کنیم تا بتوان حادثه را مدیریت کرد.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تاثیر عملیات‌ها باید مشخص شود گفت: براساس اعلام آتش نشانی بیرجند، خطر برای ورود مجدد به کانون حریق ۷۰ درصد است لذا رفع خطر جانی در اولویت است.

    وی افزود: حریق از منطقه مسکونی دور است اما حفظ جان نیروی انسانی امدادی و عملیاتی باید مد نظر قرار گیرد.

    [ad_2]

  • عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

    [ad_1]

    در این مقاله در مورد این موضوع که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، مطالب جامعی را بیان می‌کنیم. اگر شما نیز قصد جراحی دارید، قبل از هر اقدامی مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

    چرا قبل عمل، باید بدانید عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

    دانستن این نکته که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، به شما اجازه می‌دهد تا با توجه به شرایط خود تصمیم درستی بگیرید. اگر بدون توجه به این نکته اقدام به جراحی نمایید، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. در برخی از موارد نیز ممکن است شخص، دچار مرگ شود.

    جراحی زیبایی برای داشتن ظاهری زیبا به شما کمک می‌کند، ولی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر جراحی زیبایی به هر قیمتی نباید انجام شود. پس در مورد این موضوع حتما مطالعه کرده و اگر شرایط شما برای جراحی مناسب نیست از انجام آن منصرف شوید.

    خطرات عمل بینی بیشتر متوجه چه افرادیست؟

    افرادی هستند که بدون توجه به اینکه جراحی بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ اقدام به انجام این کار می‌کنند که ممکن است برای آن‌ها خطراتی به همراه داشته باشد. از این رو کسانی که شرایط جراحی ندارند بهتر است خود را درگیر چالش نکنند. در ادامه به افرادی اشاره می‌کنیم که جراحی برای آن‌ها ممکن است مشکل ساز باشد.

    عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

    – افراد زیر سن قانونی

    متاسفانه به دلیل زیاد شدن جراحی بینی، افراد زیادی برای این جراحی داوطلب می‌شوند که به سن و شرایط سنی توجه نمی‌کنند. در این بین دختران زیر ۱۷ سال و پسران زیر ۱۸ سال نیز وجود دارند. این گروه سنی تا زمانی که به سن قانونی نرسیده باشند نباید اقدام به جراحی نمایند. چرا که رشد غضروف‌های بینی آن‌ها تکمیل نشده و در صورت اقدام به جراحی ممکن است با مشکلات جدی روبه رو شوند.

    – افراد دیابتی

    در پاسخ به سوال که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ باید به افراد دیابتی اشاره کنیم. چرا که افراد دیابتی دارای مشکلات قلبی و کلیوی نیز هستند. همچنین به دلیل بالا بودن قند و داشتن دیابت، زخم‌های این گروه به سختی خوب می‌شود و مدت زمان زیادی برای درمان نیاز است. در این صورت ممکن است شخص دچار عفونت شود و به همین جهت جراحی برای آن‌ها خطر آفرین و چالش برانگیز خواهد بود.

    – بیماران قلبی و عروقی

    اگر شخصی درگیر بیماری‌های قلبی و عروقی است، بهترین کار انصراف از جراحی خواهد بود. چرا که برای جراحی بینی نیاز به بیهوشی عمومی بوده و ماده بیهوشی برای این افراد خطرناک است. به همین جهت برای اطمینان از سلامت قلبی قبل از جراحی نیاز به انجام معاینات مختلف مثل اکوی قلب ضروری است.

    لازم است اشاره کنیم که اگر اصرار به انجام این جراحی دارید، حتما قبل از اقدام با متخصص قلب و عروق مشورت کرده و در صورت تایید قادر به انجام این جراحی خواهید بود.

    عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

    – کم خونی

    به دلیل اینکه در جراحی بینی خونریزی زیادی برای شخص بیمار رخ نمی‌دهد، لذا داشتن کم خونی نمی‌تواند مانع از جراحی شود. ولی با این حال حتما باید آزمایشات لازم انجام شده و توسط پزشک مربوطه اجازه جراحی صادر شود.

    در صورتی که در آزمایش‌های انجام شده سطح هموگلوبین کمتر از ۱۰ باشد به هیچ عنوان نباید برای جراحی اقدام نمایید. در موارد دیگر جراحی بلامانع است.

    – مشکلات تنفسی

    افرادی که درگیر مشکلات تنفسی هستند جز آن دسته بیمارانی می‌باشند که جراحی بینی برای آن‌ها خطرناک است، به همین جهت نباید برای جراحی اقدام نمایند. چرا که بعد از بیهوشی و جراحی، دچار مشکلات تنفسی بیشتری می‌شوند که چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

    – افراد سیگاری و الکلی

    افرادی که از سیگار و الکل به صورت مداوم استفاده می‌کنند، نباید به سراغ جراحی بینی بروند. چرا که بعد از جراحی، مصرف هر یک از این دو می‌تواند به خونریزی بینی منجر شود. پس اگر قصد دارید برای جراحی بینی اقدام کنید، سیگار و الکل را ترک کرده و یا مقدار مصرف آن را کاهش دهید.

    آیا عمل بینی خطر مرگ دارد؟

    ترس از مرگ در حین عمل می‌تواند مانع جراحی بینی در خیلی از افراد شود. باید گفت که این جراحی مانند جراحی‌های دیگر ممکن است خطر مرگ را داشته باشد، ولی این درصد بسیار پایین است. چرا که جراحی بینی جز عمل‌های کم خطر محسوب می‌شود؛ ولی اگر شما هر یک از مشکلاتی که در قسمت قبل بیان شد را دارید، حتما با تایید متخصص مورد نظر اقدام به جراحی کنید. در صورت ممانعت از جراحی، به دلیل خطرناک بودن از اقدام به جراحی دوری کنید.

    سخن پایانی

    برای به دست آوردن اطلاعات کامل‌تر در مورد این موضوع که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، می‌توانید با متخصصین در این زمینه مشورت کرده و سوالات خود را به صورت حضوری و یا آنلاین از آن‌ها بپرسید. مطمئنا با پرس و جو در این مورد با خیالی آسوده‌تر برای جراحی اقدام می‌کنید.

    [ad_2]