تقریباً یک سال از تصمیم بحث‌برانگیز مایکروسافت برای بسته شدن استودیوی Arkane Austin، خالق بازی‌های مورد تحسین مانند Dishonored و Prey می‌گذرد. به تازگی، هاروی اسمیت (Harvey Smith)، مدیر پیشین این استودیو، در یک مصاحبه جدید به بررسی ابعاد این اتفاق و واکنش‌های ایجادشده پیرامون آن پرداخته است.

تبلیغات

اسمیت در گفت‌وگو با پادکست My Perfect Console اعلام کرد تنها یک شب پیش از اعلام رسمی تعطیلی این استودیو در می ۲۰۲۴، از این موضوع آگاه شده است. او با ابراز تعجب از این تصمیم، یادآوری کرد که انتظار چنین حرکتی را نداشت، زیرا تیم Arkane در این سال‌ها بازی‌های فوق‌العاده‌ای را تولید کرده بود.

مدیر پیشین Arkane Austin به کارنامه درخشان این استودیو در تولید بازی‌های نوآورانه مانند Prey اشاره کرد و افزود که این تیم به خاطر موفقیت‌های گذشته‌اش به آینده امیدوار بود. او درباره بازی Redfall، که گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی تعطیلی استودیو است، بیان کرد:

ما در شرایط چالش‌برانگیز ناشی از پاندمی کرونا بر روی این پروژه کار می‌کردیم؛ زمانی که صنعت بازی به سمت مدل «سرویس‌محور» پیش می‌رفت. واقعاً باید گفت که نتایج فعالیت‌های هنری و خلاقانه همیشه قابل پیش‌بینی نبوده و نیستند.

اسمیت همچنین با قبول مسئولیت بخشی از مشکلات پروژه Redfall به وضعیت کنونی صنعت بازی نیز اشاره کرد. او بر این باور است که خروج متخصصان با تجربه از این عرصه بسیار نگران‌کننده است، زیرا بسیاری از اعضای تیم او در Arkane Austin، بازی‌سازان جوانی بودند که در ابتدای مسیر حرفه‌ای خود قرار داشتند.

تعطیلی این استودیو، به همراه Tango Gameworks، موجی از انتقادات را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، این تصمیمات را «انتخاب‌های دشوار برای تضمین پایداری کسب‌وکار» توصیف کرد.

اشتراک‌گذاری »