توماش مارچوکا، کارگردان روایت بازی The Witcher 4 و نویسنده ارشد Cyberpunk 2077، به شکل ویژه‌ای به توسعه شخصیت‌هایی با کمبودهای درونی علاقه دارد. این امر یکی از عواملی‌ست که باعث می‌شود داستان‌های او غالباً به نهایی شاد ختم نشوند. او معتقد است کاوش در جنبه‌های تیره‌تر طبیعت انسان جذاب و هیجان‌انگیز است.

تبلیغات

در گفت‌وگویی با +GamesRadar، مارچوکا به فرآیند خلاقانه‌اش در زمینه شخصیت‌پردازی اشاره کرد و تجربیاتش در حین توسعه Cyberpunk 2077 را توصیف نمود. او اعلام کرد که یکی از لذت‌بخش‌ترین جوانب نوشتن برای او، تمرکز بر نقص‌ها و نواقص شخصیت‌ها است. به گفته‌ی او، کاوش در این کمبودها و بررسی اشتباهاتی که ناگزیر رخ می‌دهند، و مسیر تغییرات ناشی از این خطاها برایش بسیار جالب است.

اگر شما Cyberpunk 2077 را تجربه کرده‌اید، به خوبی می‌دانید که هیچ یک از شخصیت‌های این بازی را نمی‌توان کاملاً خوب یا بی‌عیب محسوب کرد. نحوه تعامل بازیکن با این شخصیت‌ها و میزان درکی که به‌تدریج از تاریخچه و انگیزه‌های آن‌ها پیدا می‌کند، وزن تصمیمات شما را بیشتر کرده و در نهایت پایانی که تجربه می‌کنید را تعیین می‌کند. طبق گفته‌های مارچوکا، این پی‌آمدها بخشی از فلسفه‌ی روایی وسیع‌تر او هستند و به احتمال فراوان نمونه‌های مشابهی از این رویکرد را در The Witcher 4 نیز خواهیم دید.

داستان Cyberpunk 2077 به‌عنوان یکی از جنبه‌های پرافتخار این بازی از دیدگاه منتقدان بدست آمده، بنابراین عجیب نیست که مارچوکا وظایف کلیدی در پروژه The Witcher 4 را بر عهده داشته باشد. دنیای فانتزی این مجموعه کاملاً با علاقه‌ی او به شخصیت‌هایی با ضعف‌های انسانی هم‌راستا است.

مارچوکا خاطرنشان می‌کند که به همین دلیل، داستان‌های او به ندرت به پایان‌های خوشی منتهی می‌شوند. با این وجود، او بر این اعتقاد است که کاوش در زوایای تاریک‌تر طبیعی که انسان دارد، هیجان‌انگیز است، چراکه می‌توان از آن‌ها بینش‌های جدیدی در مورد خود به دست آورد.

اشتراک‌گذاری »