اسکات اموس (Scott Amos)، مدیر استودیوی Crystal Dynamics، و ویل کرسلیک (Will Kerslake)، کارگردان عنوان Tomb Raider: Legacy of Atlantis، در گفت‌وگویی با وبسایت VGC جزئیات بیشتری درباره‌ی این بازی ارائه دادند. آن‌ها این اثر را به‌عنوان یک نامه عاشقانه برای طرفداران معرفی کردند.

تبلیغات

رئیس استودیوی Crystal Dynamics خاطرنشان کرد که Tomb Raider: Legacy of Atlantis فرصتی عالی برای جشن‌گیری از سی‌امین سالگرد این فرنچایز محسوب می‌شود؛ مجموعه‌ای که اولین نسخه‌ی آن در سال ۱۹۹۶ به بازار عرضه شد. او همچنین تأکید کرد که این بازی به اصول طراحی تیم توسعه‌دهنده‌ی نسخه‌ی ابتدایی، یعنی استودیوی Core Design، احترام خواهد گذاشت.

به گفته‌ی او، برای تحقق این هدف، بازی با بهره‌گیری از Unreal Engine 5 در حال توسعه است و در عین حفظ هویت نسخه‌ی کلاسیک، اصلاحاتی نیز در آن انجام خواهد شد تا نواقصی که در نسخه‌ی اولیه وجود داشت، بهبود یابد.

اسکات اموس در این رابطه بیان کرد:

Tomb Raider: Legacy of Atlantis در واقع یک نامه‌ای عاشقانه از طرف ما و طرفداران به طرفداران است. وقتی به این فرصت نگاه کردیم، می‌دانستیم که سی‌امین سالگرد مجموعه نزدیک است و تصمیم داشتیم کاری خاص و یادبود انجام دهیم. اثری که هم این مناسبت را گرامی بدارد و هم به DNA و نیت اصلی تیم Core Design که این عنوان فوق‌العاده را خلق کرد، احترام بگذارد. این دقیقاً همان بازی اولیه است که مسیر ۳۰ ساله ما را در دنیای Tomb Raider پایه‌گذاری کرده است.

او همچنین درباره‌ی ماهیت بازآفرینی بازی توضیحاتی ارائه داد:

چراکه تمام بازی از صفر و به‌طور کامل با Unreal Engine 5 توسعه می‌یابد، دلیل اصلی ما در نام‌گذاری آن به‌عنوان یک بازآفرینی است. ما تمامی عناصر اساسی نسخه‌ی اول را حفظ کرده‌ایم، اما سؤالی مطرح کردیم که چگونه می‌توان آن‌ها را از دید یک گیمر امروزی بازتعریف کرد؛ به‌گونه‌ای که قسمت‌هایی که در نسخه‌ی کلاسیک صرفاً یک پس‌زمینه بودند، حالا به دنیای سه‌بعدی کاملاً قابل کاوش تبدیل شوند.

بازی Tomb Raider: Legacy of Atlantis یک نامه عاشقانه به طرفداران این سری است

کارگردان بازی در پاسخ به این‌که آیا Tomb Raider: Legacy of Atlantis یک بازسازی دقیق و وفادارانه خواهد بود یا یک بازآفرینی، اظهار داشت که این اثر ضمن احترام به میراث نسخه‌ی اصلی، برخی جنبه‌ها را نیز به‌روز می‌کند. او تأکید کرد که جلوه‌های بصری در این رویکرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، زیرا موتور Unreal Engine 5 نمادی از ۳۰ سال پیشرفت در زمینه‌ی تکنولوژی گرافیک می‌باشد.

کرسلیک در این خصوص گفت:

طی ۳۰ سال گذشته، پیشرفت‌های تکنولوژیک زیادی صورت گرفته و اجرای این فرآیند آسان نیست، اما هدف اصلی ما این است که حس اولیه‌ی بازی را بازآفرینی کنیم، در حالی که مانند یک بازی مدرن اجرا شود. به همین دلیل، برخی بخش‌ها بدون تغییر و کاملاً وفادار به نسخه‌ی اصلی باقی خواهند ماند.

برخی لحظات نمادین نسخه‌ی کلاسیک مانند مواجهه با T-Rex بازطراحی شده‌اند تا برای بازیکنان تازه‌وارد خاطره‌ای منحصر به‌فرد بسازند و همچنین برای طرفداران قدیمی احساسی را ایجاد کنند که گویی این تجربه را با احساسات جدید و مدرن دوباره تجربه می‌کنند. چالش ما این است که همان حس و یاد را برای نسل جدید بازیکنان مجدداً خلق کنیم.

بازی Tomb Raider: Legacy of Atlantis در سال ۲۰۲۶ برای کنسول‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و همچنین PC منتشر خواهد شد.

اشتراک‌گذاری »