بروس استریلی (Bruce Straley)، کارگردان مشهور بازیهای The Last of Us و Uncharted 4، در یک مصاحبه اخیر دلایل جداییاش از استودیوی ناتی داگ را تشریح کرده است.

استریلی که تجربهای ۱۸ ساله در ناتی داگ دارد، در گفتگویی با وبسایت Polygon عنوان کرد:
من نزدیک به ۱۸ سال در این استودیو فعالیت کردم. این مدت بهخصوص برای هر کسی که در یک مکان میماند، بسیار طولانی محسوب میشود. فکر میکنم تأثیر زیادی در شکلگیری این برند و بازیها داشتم و لحظات فوقالعادهای را در کنار آن تیمها تجربه کردم. با این حال، احساس میکردم که به طور مداوم در حال پاسخگویی به همان سوالات هستم. به نوعی در الگوی ثابتی از این سبک بازیها گرفتار شده بودیم؛ سبکی که خودم در ایجاد آن نقش داشتهام.
این احساس برای من آشنا بود و انگار قبلاً در موقعیتی مشابه قرار گرفته بودم. ذهن من به این نوع تکرار عادت نمیکند. من به چالشهای تازه و راههای خلاقانه جدید نیاز دارم. نمیخواهم بگویم که در آنجا دیگر فرصتهایی وجود نداشت، اما احساس میکردم که با تمام وجود روی چیزی کار میکنم که در نهایت متعلق به من نیست.
استریلی در ادامه توضیح داد که صرف زمان و انرژی برای پروژهای که مالکیت حقیقی آن را ندارد، یکی از دلایل اصلی تصمیم وی برای ترک ناتی داگ بوده است. او همچنین تأکید کرد که دستمزد خوبی در این استودیو دریافت میکرد، اما احساس میکرد که زمان آن فرا رسیده تا با ایدههای نو و پیشرفته، به همراه یک تیم جدید، اثری کاملاً اختصاصی را بسازد.
او در این باره بیان کرد:
سؤال اساسی برای من این بود که آیا میخواهی همچنان برای دیگران کار کنی و تمام انرژیات را صرف ساخت یک آیپی، شخصیتها و پایههای یک فرنچایز کنی؟ در ناتی داگ حقوق خوبی داشتم و از من قدردانی میشد، اما حس میکردم وقت آن رسیده که از این چهارچوب خارج شده و مسیر خود را تجربه کنم. زمان آن بود که ایدههایم را توسعه دهم و یک تیم جدید تشکیل دهم. ممکن است این مسیر به شکست کامل منجر شود، اما حداقل آن شکستی خواهد بود که نتیجه انتخاب خودم بوده است.
همچنین او به پروژه جدید خود با عنوان Coven of the Chicken Foot اشاره کرد. این بازی بخشی از تلاشهای استریلی و تیمش در استودیوی Wildflower Interactive میباشد تا بررسی کنند که چگونه میتوان شخصیتهای همراه را به شکلی پویاتر و واکنشپذیرتر نسبت به دنیای بازی و کارهای بازیکن طراحی کرد. این بازی در خلال The Game Awards 2025 رونمایی شد و داستان آن از یک جادوگر سالخورده و همراهش الهام میگیرد. در حال حاضر این بازی برای رایانههای شخصی در حال توسعه است.
