بلاگ

  • چه کسانی این سرنوشت شوم را برای فولاد رقم زدند؟

    [ad_1]

    خوزستان یک کارشناس فوتبال گفت: چه کسانی چنین سرنوشت شوم و نامبارکی را برای فولاد خوزستان رقم زدند که پس از ۱۲ هفته با ۵ گل زده، ضعیف‌ترین آمار بین ۱۶ تیم لیگ برتر فوتبال کشور را دارد؟

    امین یزدانی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که چه بر سر فولاد خوزستان آمده است که اکنون در قعر جدول قرار دارد؟ اظهارکرد: باشگاه بزرگ فولاد خوزستان که نماد یک باشگاه مدرن با ایجاد زیرساخت های مناسب و کم نظیر و همراه با یک آکادمی مطلوب در سطح فوتبال کشور بشمار می رود، در فصل گذشته و به ویژه فصل جاری لیگ برتر، تمام دوستداران و علاقه مندان فوتبال خوزستان را نگران و حتی تا مایوس و ناامید کرده است.

    فولاد به شدت بیمار است

    وی ادامه داد: کسب نتایج ضعیف و شیوه فوتبالی نگران کننده، دل هر علاقه‌مند و عاشق فوتبال خوزستانی را به درد می‌آورد. فولادی که دو قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپر جام را در کارنامه دارد و از طرفی در طول چند دهه اخیر، بازیکنان نامداری را در سطوح مختلف تیم های ملی فوتبال تحویل داده، اکنون به شدت بیمار و نیازمند یک طبیب حاذق است.

    فولاد در غمبارترین دوران حیات باشگاه به سر می‌برد

    این کارشناس فوتبال عنوان کرد: چه کسانی چنین سرنوشت شوم و نامبارکی را برای فولاد خوزستان رقم زدند که پس از ۱۲ هفته با ۵ گل زده، ضعیف‌ترین آمار بین ۱۶ تیم لیگ برتر فوتبال کشور را دارد؟ تفاضل  ۱۵ – غمبارترین دوران حیات این باشگاه مدرن و برند فوتبال خوزستان را رقم زده است.

    مارتینس علم و توان کمک به فولاد را ندارد

    وی با بیان این که با احترام به آقای مارتینس ولی او مطلقا نمی‌تواند هیچ‌ کمکی به فولاد کند، افزود: مارتینس هم علم و توانش را ندارد و هم کیفیت فنی بازیکنان فولاد در حد و اندازه های بهترین باشگاه از حیث امکانات سخت افزاری و زیرساختی کشور نیست.

    تکرار “خوزستان و آبادان، برزیلته” نوعی خودفریبی است

    یزدانی بیان کرد: به نظرم تکرار “خوزستان و آبادان، برزیلته” نوعی خودفریبی است زیرا دهه هاست که هیچ‌کدام از تیم های خوزستانی به شیوه و روش فوتبال قدیم برزیل، بازی نمی کنند. وقتی خود برزیلی ها، شیوه و سبک بازی خودشان را فراموش کرده اند، ما چگونه این روش منسوخ در فوتبال جهان را آرزومندیم و هنوز به آن دلخوشیم. شیوه ها و  سبک‌های مختلف و متنوع‌ و مدرنی در فوتبال جهان در حال انجام است که چشم ها را می‌نوازد و دل ها را صیقل می هد و ما از همه آن ها غافلیم و خود را به شیوه ای از فوتبال قدیم جهان گره زده ایم که خود دهه ها از صحنه فوتبال جهان رخ بربسته است.

    نیاز به نیروی انسانی متخصص داریم

    وی ادامه داد:  برای این که  فوتبال خوزستان در مسیر رشد، ترقی، توسعه و پیشرفت قرار گیرد، باید زیرساخت را ایجاد کرد و توسعه داد و نیز مشکلات مالی را برطرف کرد. سپس  فلسفه نوین و جدیدی را برای بازی انتخاب کرد و آن را از طریق مربیان متخصص، آگاه و به روز و البته با تلفیقی از مربیان با تجربه و جوان در آکادمی ها اجرایی و پیاده سازی کرد.
    ما نیاز به نیروی انسانی متخصص در تمام زمینه های فوتبال روز جهان داریم که لازمه آن نیز برنامه ریزی های کوتاه، میان مدت و به ویژه بلندمدت است.

    باید احساسات کاذب و زودگذر را دور ریخت

    این کارشناس فوتبال با تاکید بر این که باید احساسات کاذب و زودگذر را دور ریخت و با خرد، تعقل و عملگرایی به دنبال آینده نسل نونهال، نوجوان و جوان کنونی فوتبال خوزستان باشیم، گفت: اگر به فولاد کنونی نگاهی گذرا بیندازیم، لزوم بکارگیری مدیریت کارآمد و متخصص و همچنین تدوین برنامه ریزی های شفاف و قابل اجرا که قطعا باید با صبر و شکیبایی هواداران همره باشد، چاره راه است و می توان کم کم از این برزخ کنونی گذر کرد تا به ساحل آرامش در فوتبال استان رسید.

    آینده تیره و تاری در انتطار فوتبال خوزستان است، اگر…

    وی عنوان کرد: قرارگرفتن سه تیم خوزستانی در انتهای جدول، زنگ ناقوس خطر را برای فوتبال سرزمین نخل و آفتاب و نفت به صدا درآورده است و چنانچه از امروز به فکر سال‌های آتی برای فرزندان محروم، اما مستعد این خطه فوتبال خیز کشور نباشیم، قطعا آینده تیره و تاری در انتطار فوتبال، این عشق ابدی بچه های پابرهنه سرزمین اسطوره‌های فراموش نشدنی مستطیل سبز خواهد بود.

    انتهای پیام

    [ad_2]

  • من از کودکی سودای کارگردانی داشتم، ولی همیشه اول بازیگر هستم

    [ad_1]

    سریال «داوینچیز» به کارگردانی افشین هاشمی، این روز‌ها با بازی مونا فرجاد در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است؛ سریالی درباره یک زن و شوهر بی‌پول که در یک موزه کار می‌کنند و ناگهان تابلویی از لئوناردو داوینچی را در آنجا کشف می‌کنند که می‌تواند زندگی‌شان را عوض کند. علاوه بر این سریال، مونا فرجاد تا همین چند روز گذشته نمایش «اتاقی در هتل» را به‌عنوان نخستین تجربه کارگردانی براساس ۲نمایشنامه از نیل سایمون در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه داشت. با او درباره داوینچیز و اتاقی در هتل صحبت کردیم:‌

    اول درباره سریال داوینچیز صحبت کنیم. اگر بخواهید آن را معرفی کنید، چه می‌گویید؟

    داوینچیز به‌نظر من یک‌سریال خوش‌ریتم و خوش‌رنگ و لعاب و بانمک است که قصه‌اش را خیلی خوب روایت می‌کند. فکر می‌کنم اگر بیننده‌ها آن را دنبال کنند، حتما دوستش خواهند داشت.

    این دومین همکاری شما در شبکه نمایش خانگی با افشین هاشمی بعد از شبکه مخفی زنان است. از این همکاری بگویید.

    کار کردن با افشین هاشمی واقعا لذتبخش است؛ چون از نظر من هم بازیگر و هم کارگردان خوبی است و، چون بازیگری را خیلی خوب می‌شناسد، می‌تواند خیلی درست و دقیق بازیگر را در مقام کارگردان هدایت کند؛ ضمن اینکه سابقه درجه یک تئاتری دارد و بسیار باسواد است. چه چیزی برای یک بازیگر بهتر از اینکه با کارگردانی کار کند که بتواند کاملا بازیگری‌اش را در اختیار او بگذارد؟ کسی که هم ادبیات، هم سینما و هم موسیقی را می‌شناسد و به کارگردانی اشراف دارد. بسیار هم اخلاق‌مدار است. سر کار همه‌چیز محترمانه است و طبیعتا بازیگران دوست دارند با چنین کارگردانی کار کنند؛ برای من هم همینطور است؛ و البته زمان کووید هم ویدئو‌هایی با او کار کردید که بسیار موفق بود و خیلی خوب هم دیده شد.

    بله. زمان کرونا تک‌گویی‌های زنانه براساس حروف الفبا را افشین هاشمی می‌نوشت و من اجرا می‌کردم. به‌نظرم کار منحصر به فرد و موفقی بود؛ یعنی من مشابه آن را در آن مقطع ندیده بودم. تمام تلاشم را کردم تا آنچه را می‌توانم با توجه به شرایط و امکاناتی که در اختیار داشتم، به نمایش بگذارم.

    برایم تجربه بسیار ارزشمندی بود؛ چون باعث شد روی فن بیان و حافظه‌ام خیلی کار کنم. سنجش و معیاری بود تا بتوانم نقش‌های مختلف را با واج‌آرایی‌ها و کلمات سخت که شاید امروز چندان متداول نباشد، محک بزنم. کاری بود که به جز متنی که آقای هاشمی می‌نوشت، بقیه‌اش را خودم انجام می‌دادم و به همین دلیل در زمینه‌های مختلف خودم را محک زدم و خیلی دوستش داشتم. هنوز هم خیلی دوستش دارم. متن‌های این تک‌گویی‌ها می‌تواند برای علاقه‌مندان و دانشجویان بازیگری به‌عنوان اتود استفاده شود تا بهتر روی فن بیانشان کار کنند.

    برگردیم به داوینچیز. از نقشتان در این سریال بگویید.

    رها فرزانه که نقشش را در داوینچیز بازی می‌کنم، دختری است با اصول اخلاقی خاص خودش که کارشناس موزه است. بیشتر از این نمی‌توانم توضیح دهم برای اینکه پخش سریال تازه شروع شده و هر چه بگویم شخصیت لو می‌رود، ولی نقشی است که دوستش دارم و کاملا با نقش مخمل که در شبکه مخفی زنان کار کردم، متفاوت است؛ ۲نقطه مقابل هم هستند و برای من تجربه دلپذیری بود.

    ‌بازخورد سریال تا الان چطور بوده است؟

    ممکن است درصدی از بینندگان نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. از این عزیزان که بگذریم، آنچه از دوستان اهل فن و چه از کسانی که همیشه بیننده سریال‌های شبکه نمایش خانگی هستند، می‌شنوم این است که سریال را دوست دارند. به‌نظرشان کار خوش‌آب‌ورنگ و خوش‌ریتم باحالی بوده است. این کلمات را زیاد شنیده‌ام. به‌نظر خودم کار تروتمیزی است و تا جایی که می‌شده همه تلاش کرده‌اند کار درست انجام شود. بازی‌های خوب و یکدستی به‌نظرم در کار می‌بینید.

    شما هم تجربه کار تلویزیونی دارید و هم نمایش خانگی. این دورسانه به‌نظرتان چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

    تولیدات هنری و فرهنگی ممکن است مشمول ممیزی شود، ولی در تلویزیون این سختگیری‌ها دوچندان است. بسیاری از مواردی که در تلویزیون به آن ایراد می‌گیرند بر اساس سلایق است که این روند تأثیر منفی بر تعداد مخاطبان می‌گذارد. در این میان شبکه نمایش خانگی به دلیل اهمیتی که به تعداد مخاطبان می‌دهد این مسایل با دید بازتری اعمال می‌شود. در تلویزیون به چیز‌هایی ایراد می‌گیرند که گاهی واقعا دور از ذهن است. این باعث می‌شود مخاطب از دست برود.

    در شبکه نمایش خانگی قصه‌های جدید و رنگ و لعاب بیشتری وجود دارد. به‌دلیل اینکه برای دیدن این سریال‌ها مخاطب باید اشتراک بخرد، سازندگان حساس‌تر هستند تا قصه، تصویر و کیفیت بهتری ارائه دهند. نمی‌گویم در مورد تمام سریال‌ها چنین اتفاقی افتاده است، اما بیشتر سریال‌ها با حساسیت بیشتری ساخته می‌شوند؛ چون می‌خواهند مخاطب جذب کنند.‌ای کاش تلویزیون هم این کار را انجام دهد تا مخاطبانش از دست نروند. این را به‌عنوان کسی می‌گویم که کارم را از تلویزیون شروع کرده‌ام و شناخت و لطفی که مردم به من دارند، به واسطه کار و حضورم در تلویزیون است. به‌نظرم تلویزیون رسانه ارزشمندی است، ولی نگاه تک‌بعدی ضربه جبران‌ناپذیری به آن می‌زند. وقتی هم رقابتی وجود نداشته باشد، سطح کیفی کار‌ها پایین و پایین‌تر می‌آید. ما در گذشته سریال‌های خیلی بهتری داشتیم؛ هرچند یکی، دو سریال هم که به‌تازگی از تلویزیون پخش شده‌اند شنیده‌ام موفقیت زیادی داشته‌اند، ولی در کل این خط قرمز‌ها باعث می‌شود آدم‌ها رغبت کمتری برای کار در تلویزیون داشته باشند. ترجیح می‌دهند در شبکه نمایش خانگی که کمی فضای بازتری دارد، کار کنند. البته در این رسانه هم ممیزی‌های زیادی وجود دارد.

    درباره نمایش‌تان صحبت کنیم؛ اتاقی در هتل. نخستین تجربه کارگردانی‌تان در تئاتر چطور بود؟

    تجربه بسیار شیرین و سختی بود. برای اینکه در کل ۳۱روز فرصت داشتم نمایشی را روی صحنه ببرم. خودم متنی را با اسم دروازه جهنم نوشته بودم که تمرین‌ها را با آن شروع کردم، اما متن رد شد. درباره چند متن دیگر هم با مرکز هنر‌های نمایشی گپ و گفت داشتم که هرکدام مشکلاتی داشتند که حل کردن و بازنویسی متن زمان زیادی می‌خواست. این باعث شد زمان را از دست بدهم و زمان کمی برای من باقی ماند که کاری را روی صحنه ببرم. وقتی هم اینقدر همه‌چیز باید به سرعت اتفاق بیفتد، فشار کار بیشتر می‌شود. در این ۳۱روز به اندازه روی صحنه بردن ۵نمایش تجربه به‌دست آورده‌ام.

    و در نهایت به تلفیق ۲متن از نیل سایمون رسیدید.

    بله. زمانی که این متن‌ها رد می‌شد و حتی متنی که از شهرام زرگر مترجم نمایشنامه‌های نیل سایمون هم گرفته بودم، رد شد و باید بازنویسی می‌شد، به پیشنهاد خود آقای زرگر ۲اپیزود از ۲نمایشنامه اتاقی در هتل کالیفرنیا و اتاقی در هتل لندن را کار کردم. شخصیت‌های این دو نمایشنامه یکی هستند و یکی از آن‌ها ۱۰سال بعد از آن یکی اتفاق می‌افتد. البته متن توسط یکی از دوستانم ایرانیزه شد که همین هم با ایراد از طرف مرکز هنر‌های نمایشی روبه‌رو شد. در نتیجه همان نمایش‌ها را دراماتورژی و دیالوگ‌ها را برای بازیگران راحت کردیم. علاوه بر آن انتهای نمایش را هم تغییر دادیم. نتیجه همه این‌ها شد نمایش اتاقی در هتل.

    اصلا چه شد که سراغ کارگردانی رفتید؟

    من از کودکی سودای کارگردانی داشتم. همیشه برایم کار جذابی بوده و خواهد بود. دوست داشتم هدایتگر یک گروه باشم و آنچه فکر می‌کنم، ساخته و پرداخته شود؛ چه جلوی دوربین و چه روی صحنه، اما همیشه ترس از قضاوت شدن و اینکه اگر کار خوب نشود، چه اتفاقی می‌افتد، از رسیدن من به این آرزو ممانعت کرده بود، ولی یک دفعه همه‌چیز دست به‌دست هم داد و من دل به دریا زدم و بالاخره نخستین تجربه را به‌دست آوردم.

    در این نخستین تجربه کارگردانی همزمان بازی هم کرده‌اید. این کار سخت نبود؟

    بله. کار سختی بود، ولی من همیشه اول بازیگر هستم و بازیگری برایم جای ویژه‌ای دارد. از بچگی همین بوده است و هنوز هم عاشق بازیگری هستم. شغل و بخش بزرگی از زندگی من بازیگری است.

    اینکه در کار خودم بازی کنم، کار خیلی دشواری بود، ولی به چند دلیل این کار را انجام دادم؛ یکی اینکه در درجه اول بازیگرم و دوم اینکه اگر می‌خواستم بازیگر دیگری را برای این نقش انتخاب کنم، باید وارد روند انتخاب بازیگر می‌شدیم که زمان‌بر بود؛ درصورتی که از روز اول که متن بالاخره قبول شد تا روزی که روی صحنه برویم، کلا ۸ روز زمان داشتم.

    در این فرصت ۸ روزه فقط می‌توانستم روی خودم حساب کنم که می‌دانستم چه کار می‌خواهم بکنم و متن را می‌توانم حفظ کنم، ولی کار خیلی سختی بود. وقتی روی صحنه بودم، خیلی وقت‌ها حواسم به بازی بقیه بازیگران پرت می‌شد و باید به‌خودم می‌گفتم که الان بازیگر هستی و باید حواست فقط به بازی‌ات باشد.

    از کارگردانی بگویید؟

    کارگردانی خیلی کار سختی است، به این دلیل که کارگردان کسی است که باید همه‌چیز را هماهنگ و کنترل کند و مدیریت همه‌چیز با کارگردان است. در مورد همه‌چیز از کارگردان سؤال می‌کنند و نظر او را می‌خواهند. وقتی بازیگر هستم فقط مسئولیت نقش خودم را دارم و اینکه ایده‌های خودم را داشته باشم و با نگاه و ایده‌های کارگردان همسو باشم و شخصیتی را خلق کنم، بماند که سر صحنه فیلمبرداری یا در صحنه تئاتر باید با پارتنر، اکسسوار، صحنه، صدابردار و فیلمبردار و همه این‌ها همراهی کنید و خودتان را با آن‌ها تطبیق بدهید و یک تعاملی وجود داشته باشد، ولی کارگردانی به‌نظر من کار خیلی سختی است. همیشه دلم می‌خواست کارگردانی کنم و نه‌تن‌ها برای تجربه، بلکه به‌صورت حرفه‌ای، این کار را ادامه بدهم؛ یعنی بازیگری باشم که کارگردانی کنم؛ هرچند علاقه به بازیگری در من خیلی بیشتر است، ولی به هر حال همیشه رویای کارگردانی را هم داشتم. من به‌دلیل موقعیت خانوادگی و شغل پدرم، از کودکی سر تمرین تئاتر و صحنه‌های فیلمبرداری حضور داشتم. حضور در این فضا‌ها کمی جسارت را از من گرفت. درواقع مرا کمال‌گراتر کرد؛ اینکه همیشه می‌خواستم دنبال اجرای یک کار بی‌نقص باشم، باعث شد سال‌ها از مسیری که به آن علاقه‌مند بوده‌ام، فاصله بگیرم و مدام آن را به تأخیر انداختم؛ درحالی‌که شروع یک حرکت خیلی مهم است. حتی بزرگ‌ترین هنرمندان و بزرگ‌ترین آثار هنری جهان هم منتقدانی دارند و این نقدهاست که سبب ساختن یک فرد و یک اثر و باعث پیشرفت در آن حیطه می‌شود. برایم تصمیم سختی بود که وارد کارگردانی شوم؛ چون خودم نخستین منتقد خودم بوده‌ام. خوب است آدم همیشه خود را زیر ذره‌بین قرار بدهد، ولی این سختگیری نسبت به‌خود، نباید بازدارنده باشد که سبب شود آدم دست به هیچ کاری نزند.

    [ad_2]

  • اجرای پروژه چهارخطه محور رامشیر- ماهشهر به کجا رسید؟

    [ad_1]

    خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت پروژه چهارخطه رامشیر- ماهشهر را تشریح کرد.

    رحمان بهرامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت چهارخطه شدن محور رامشیر- ماهشهر اظهار کرد: محور رامشیر به سمت ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

    وی افزود: ۳۲.۵ کیلومتر باقی‌مانده از این مسیر به صورت دو خطه باقی مانده که ۲۰ کیلومتر آن در قالب دو قطعه ۱۰ کیلومتری فعال است و عملیات چهارخطه شدن آن در دست انجام است.

    معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۴ کیلومتر از قطعه اول روکش آسفالت شده است. هم چنین ۲ کیلومتر از آن به روسازی رسیده است و باقی مانده مسیر نیز تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود.

    بهرامی عنوان کرد: در قطعه دوم نیز ۶ کیلومتر زیرسازی انجام شده است و در صورت تزریق به موقع اعتبارات تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود.

    وی با بیان این‌که چهارخطه کردن محور رامشیر – ماهشهر یک پروژه ملی است، بیان کرد: افزایش ایمنی، کاهش حوادث و تسهیل تردد در محور از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

    معاون مهندسی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی استان و وزارت راه و شهرسازی، امیدواریم اعتبارات مصوب شده این پروژه به موقع تخصیص یابد.

    بهرامی خاطرنشان کرد: در این محور، ترافیک بسیار سنگین است و بخش عمده ترافیک نیز از سمت ماهشهر به سمت رامشیر است.

    انتهای پیام

    [ad_2]

  • سازمان ملل حمله تروریستی در «راسک» را محکوم کرد

    [ad_1]

    سخنگوی دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

    استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با انتشار یک بیانیه به حمله ترورریستی اخیر به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان که در آن ۱۱ نفر به شهادت رسیدند، واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

    بنا بر گزارش وب‌سایت سازمان ملل، وی گفت: سازمان ملل متحد حمله به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بنا به گزارش‌ها دست‌کم ۱۱ کشته بر جای گذاشته، به شدت محکوم می‌کند و بر ضرورت محاکمه عاملان این حمله تاکید دارد.

    دوجاریک ادامه داد: سازمان ملل به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می‌گوید و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کند.

    سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره این حمله تروریستی گفت که آنها گزارش‌های مربوط به حمله اخیر در ایران را دریافت کرده‌اند و به‌زودی در رابطه با آن بیانیه‌ای صادر خواهد شد.

    بنا بر اعلام معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، بامداد جمعه ۲۴ آذرماه تعدادی از تروریست‌ها در یک اقدام ناجوانمردانه به مقر نظامی راسک حمله کردند که متاسفانه در این حمله ۱۱ نفر از کارکنان فراجا از افسران ارشد و سرباز به شهادت رسیدند. وی در ادامه بیان کرد که در این حمله ناجوانمردانه تعدادی از ماموران فراجا نیز مجروح شدند.

    امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم روز جمعه در نامه‌ای به شورای امنیت نوشت: با تأسف عمیق، توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت را به یک حمله غم‌انگیز دیگر که در ساعات اولیه امروز، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ در ایران انجام شد، جلب می‌کنم؛ جنایت فجیعی که کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان را هدف قرار داد، به شهادت دلخراش ۱۱ مامور پلیس ایران و مجروح شدن هشت نفر دیگر منجر شد. در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس در راسک را بر عهده گرفت.

    وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این‌گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به‌شدت محکوم و بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین آن تاکید می‌کند. جمهوری اسلامی ایران فوراً از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند. این درخواست با موضع ثابت و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت‌شده شورای امنیت که به طور مداوم از طریق قطعنامه‌ها تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به رسمیت شناخته و مجدداً تأیید کرده، همسو است.

    ایروانی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است. همچنین موجب امتنان خواهد بود مکاتبه حاضر به عنوان سند شورای امنیت ثبت شود.

    انتهای پیام

    [ad_2]

  • حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

    [ad_1]

    حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

    سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که از طرح‌های پژوهشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت می‌شود.

    به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در یادداشتی نوشت: انقلاب اسلامی ایران تحولی شگرف را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهان رقم زد و با تغییر موازنه قدرت، جهان دو قطبی را به جهان سه قطبی تبدیل کرد. این انقلاب رسالت خود را امتداد رسالت انبیاء و اولیاء الهی در بسط توحید و عدالت در زمین و تحقق کرامت و سعادت انسان‌ها قرار داد و با تمسک به ولایت پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و با اقتدا به قیام سیدالشهدا(ع) بر ضد ظلم و فساد طاغوت،‌ مسیر خویش را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای حکومت جهانی ولی عصر می‌پیماید.
    برای ساختن جامعه و رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به دانش است. بدون دانش نمی‌توان در مسیر صحیح حرکت کرد و به توسعه و پیشرفت رسید. پژوهش نیز حرکت در مرزهای دانش و گسترش دادن دانش است. به وسیله پژوهش نیازها و مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف شناسایی می‌شوند و برای پاسخ به آن‌ها راهکارهایی ایجاد می شود. حتی می توان به وسیله مطالعات آینده پژوهی نیازهایی را که در آینده به وجود می‌آیند ، مورد بررسی و شناسایی قرار داد  و آمادگی‌های لازم را برای پاسخ به آن‌ها کسب کرد. یکی دیگر از لوازم رسیدن به تمدن نوین اسلامی تربیت نیروهایی است که بتوانند این تحول عظیم را رقم بزنند و با برخورداری از دانش کافی و بینش لازم برای تحقق  تمدن اسلامی و رسیدن به  مدینه فاضله تلاش نمایند. 
    بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک نهاد انقلابی و ارزشی، نقش مهمی در حکمرانی جمهوری اسلامی دارد و از سرمایه اجتماعی و ظرفیت بزرگی برای جامعه سازی و تمدن‌سازی برخوردار است. خانواده‌های شهدا و ایثارگران به عنوان سرمایه ای ارزشمند برای ایجاد تحولات مثبت اجتماعی و فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت به عنوان نرم افزار انقلاب اسلامی باید مورد مطالعه و پژوهش قرار گیرند تا نیروهای لازم برای حرکت نظام اسلامی و پیشرفت و موفقیت کشور در عرصه‌های ملی و بین المللی به وجود آید و زمینه‌های لازم برای اصلاح جامعه و ایجاد تمدن اسلامی فراهم شود.
    در این راستا «دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد» به عنوان یک مرکز راهبردی در مدیریت دانش و پژوهش، تولید علم و  ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت  با شناسایی نیازهای جامعه ایثارگری  و ارائه راهکار مناسب برای کمک به بدنه کارشناسی و مدیران بنیاد  نقش مهمی را در رضایت مندی خانواده شهدا و یثارگران و رشد و تعالی کشور بر عهده دارد. 
    اهم فعالیت‌های دفتر مطالعات و پژوهش‌ها:
    – تشکیل شورای پژوهشی بنیاد به عنوان نهاد سیاست‌گذاری
    – حمایت از طرح‌های پژوهشی مصوب در حوزه امور خانواده شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
    – حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های حوزوی و دانشگاهی در عرصه نیازها و مسائل جامعه ایثارگری از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز علمی
    – حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حیطه «فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت» از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز دانشگاهی و حوزوی
    – برگزاری جشنواره ملی پژوهش و تقدیر از پژوهشگران عرصه  ایثار و شهادت و امور خانواده‌های معظم  شهدا و ایثارگران
    – تأسیس باشگاه پژوهشگران شاهد و ایثارگر برای ساماندهی به پژوهشگران عرصه ایثار و شهادت و بهره‌برداری از ظرفیت آنها برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی بنیاد
    – تولید و نشر کتب در حوزه ایثار و شهادت در جهت پاسخگویی به نیازهای بنیاد و جامعه ایثارگری
    – انتشار فصلنامه شاهد اندیشه
    – برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی  در موضوعات کاربردی با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج کشور.

    انتهای پیام

    [ad_2]

  • دلخوش: جلسات دادگاه محکومیت اعضا و سرکرده گروهک منافقین حقایق را روشن می‌کند

    [ad_1]

    سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسیدگی به جنایات گروهک تروریستی منافقین از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: جلسات دادگاه محکومیت اعضا و سرکرده گروهک منافقین که در تهران در حال برگزاری است، حقایق را روشن می‌کند.

    سیدکاظم دلخوش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نخستین جلسه دادگاه محکومیت اعضا و سرکرده گروهک منافقین در تهران تصریح کرد: آنهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم عادی ما را به شهادت رساندند، باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

    وی با انتقاد از رویکرد برخی رسانه‌های خارجی در قبال مظلومیت شهدای ترور در ایران گفت: رادیوهای بیگانه کشته شدن مردم در برخی کشورها را در بوق و کرنا می‌کنند اما در مقابل شهدای ما کسی پاسخگو نیست.

    در این زمینه بیشتر بخوانید:

    قدردانی فرزند شهید صیاد شیرازی از برگزاری دادگاه برای منافقین

    حمایت فراکسیون حقوق بشر مجلس از برگزاری دادگاه منافقین

    سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رسیدگی به جنایات گروهک تروریستی منافقین از اهمیت خاصی برخوردار است و جلسات دادگاه محکومیت اعضا و سرکرده گروهک منافقین که در تهران در حال برگزاری است، حقایق را روشن می‌کند.

    مردادماه سال جاری دادگاه کیفری یک استان تهران با انتشار یک آگهی عمومی که در روزنامه‌های کثیر الانتشار منتشر شده، از اعضای متواری سازمان مجاهدین خلق معروف به منافقین خواست وکیل قانونی خود را به این دادگاه معرفی کنند تا در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ای که برای آن‌ها تشکیل گردیده از این افراد دفاع نمایند. این دادگاه سرانجام روز سه‌شنبه ۲۱ آذر در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی برگزار شد. حجت الاسلام دهقانی قضاوت دادگاه را بر عهده دارد. جلسه بعدی این دادگاه روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه برگزار خواهد شد.

    انتهای پیام

    [ad_2]

  • ارتش اسرائيل «به اشتباه» سه گروگان را کشت

    [ad_1]

    این سه نفر از محل اسارت خود توسط حماس گریخته و در حال فرار بودند که با شلیک اشتباه نیروهای ارتش اسرائيل جان خود را از دست دادند. 

    در پی این اشتباه هر سه گروگان کشته شده‌اند. هانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائيل در بیانیه‌ای ضمن تایید این موضوع نوشت: «در جریان نبرد در شجاها، یک نیروی ارتش اسرائيل به اشتباه سه گروگان اسرائیلی را به عنوان تهدید شناسایی کرد. در نتیجه نیروها به سمت آنها شلیک کردند و آنها کشته شدند.» 

    در پی بررسی اجساد قربانیان مشخص شده که هر سه گروگان‌های اسرائيلی بوده‌اند.

    [ad_2]

  • ویدیو/ کشف سیارکی خطرناک برای ساکنان کره زمین

    [ad_1]

    ویدیو/ کشف سیارکی خطرناک برای ساکنان کره زمین

    تلسکوپ نقشه‌برداری آسمان چین دو سیارک خطرناک نزدیک به زمین را کشف کرد که یکی از آن‌ها در دسته سیارک‌های خطرناک قرار می‌گیرد. قطر این سیارک که حدود ۱۷۰ متر است و با زمین فاصله‌ای به اندازه ۰.۰۴۱۶ واحد نجومی دارد، آن را برای ساکنان کره زمین بالقوه خطرناک کرده است.

    مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

    [ad_2]

  • استقلال با دست‌های پنهان به گل تساوی رسید/ پرسپولیس برنده واقعی دربی بود

    [ad_1]

    سهراب انتظاری مهاجم سابق پرسپولیس درباره تساوی دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: از آن جایی که دربی حساسیت  و جذابیت خودش را دارد و همه جای دنیا به این صورت است، این بازی هم حساس بود. هواداران ۲ تیم دوست داشتند یک بازی خوب از سوی تیمشان ببینند، اما متاسفانه  بازی جذابی از آب در نیامد. آن طور که باید و شاید  این بازی از لحاظ فنی کیفیت نداشت و باب میل هواداران نبود.  

    استقلالی ها تا صبح هم نمی توانستند گل بزنند 

    او افزود: به نظرم تا دقیقه ۷۰ بازی هیچ کدام از تیم‌های استقلال و پرسپولیس از یکدیگر سرتر نبودند و بعد از آن پرسپولیس از تجربه اش استفاده کرد و به گل رسید. امید عالیشاه گل زیبایی به ثمر رساند. بازی رنگ و بوی دیگری بعد از گل پرسپولیس  به خود گرفت و یک مقدار هیجان پیدا کرد. البته بازی از لحاظ فنی جالب نبود. تیم استقلال می‌خواست گل خورده را جبران کند و از آن طرف، پرسپولیس قصد داشت از گل زده محافظت کند، اما متاسفانه دست‌های پنهان وارد کار شد و استقلال به گل تساوی رسید، گرنه آبی پوشان تا صبح هم نمی‌توانستند به پرسپولیس گل بزنند.

    شادی گل تساوی استقلالی ها نشان دهنده بزرگی پرسپولیس است 

    انتظاری درباره اینکه  استقلالی‌ها بعد از گل زدن خیلی خوشحالی کردند و انگار قهرمان شدند، گفت: این نشان دهنده بزرگی پرسپولیس است و استقلالی‌ها با  مساوی برابر پرسپولیس جشن و پایکوبی کردند، اما تیم ما آن قدر بزرگ است که این شادی‌ها را در جشن قهرمانی انجام می‌دهد. بازیکنان هم ناراحت بودند و دوست داشتند این بازی را پیروز شوند. هواداران می‌دانند و قدردان زحمات بازیکنان هستند. از دید ما برنده واقعی پرسپولیس بود. وقتی دست‌های پنهان وارد کار می‌شود، کاری از هیچ کس ساخته نیست. به نظرم هواداران استقلال می‌دانند که تیمشان با دست‌های پنهان بازی را به تساوی کشاند.

    مهاجم سابق پرسپولیس گفت: شاید روز خوب پرسپولیس نبود، اما به نظرم بازیکنان از تجربه خود استفاده کردند و یحیی گل محمدی تعویض‌های خوبی انجام داد و بعد از آن، پرسپولیس به گل رسید. به نظرم ایراد ندارد  که بازی مساوی شد و بازیکنان ما سرشان را بالا بگیرند.  

    خوشحالی  بعد از  گل استقلال زیبنده خداداد افشاریان نبود 

    او درباره خوشحالی خداداد افشاریان بعد از گل استقلال بیان کرد: به نظرم زیبنده رئیس کمیته داوران نیست که بعد از گل استقلال بخواهد شادی کند و آن کسی که روی شانه افشاریان افتاد به طور حتم از خودشان بود. این موضوع باعث شد که شک و شبهه به وجود بیاید. هواداران می‌دانند که برنده واقعی پرسپولیس بود و شک نداریم و کاری به این مسائل نداریم. به هر حال  پرسپولیس آن قدر بزرگ است که همه می‌خواهند این تیم را ضربه بزنند، اما نمی‌توانند، چون پرسپولیس قدرتمند است و ۴۰ میلیون هوادار پشت این تیم است. پرسپولیس یک ساله به وجود نیامده است و ۶۰ سال قدمت دارد. حالا بازی دربی را با پنالتی برای استقلال برگرداندند. بازی‌های لیگ ادامه دارد و حتما ما با قدرت برمی گردیم و فکر می‌کنم همین انگیزه‌ای می‌شود که  کاپیتان تیم جام قهرمانی را با حضور هواداران بالا ببرد.

    پرسپولیس با جذب بازیکنان خوب در نیم فصل دوم شانس اول قهرمانی است

    انتظاری درباره اینکه پرسپولیس می‌تواند در لیگ برتر موفق شود، گفت: شک نکنید که پرسپولیس به موفقیت می‌رسد. البته در بازی دربی، استرس و ترس از نباختن و فشار بر روی بازیکن، مربی و هوادار وجود دارد. به نظرم پرسپولیس برنده دربی شده است، اما استقلالی‌ها آمدند و با دست‌های پنهان توانستند به گل تساوی برسند. معتقدم تیم ما می‌تواند به بازی‌ها برگردد و ۲، ۳ بازی داریم تا نیم فصل تمام شود و به طور طبیعی باید تیم تقویت شود. تیم‌های سپاهان و تراکتور دارند خوب بازی می‌کنند و پرسپولیس نیم فصل دوم سختی دارد. به نظرم آن جا‌هایی که خلا احساس می‌شود باید بازیکن جذب شود و قطعا باید مدیریت باشگاه باید زودتر دست به کار شود. بازیکنی که یحیی گل محمدی مدنظر دارد باید به خدمت گرفته شود. انتظار هواداران زیاد است و این توقع به جا است. آن‌ها بدون چشمداشتی در سرما و گرما به ورزشگاه می‌آیند و دوست دارند تیمشان پیروز شود و با بردش زندگی می‌کنند و با باختش ناراحت می‌شوند و توقع این می‌رود که ۲، ۳ بازیکن خوب در نیم فصل جذب شود. به نظرم در صورت جذب بازیکنان خوب،   قطع به یقین نیم فصل دوم قطع به یقین شانس اول قهرمانی هستیم.

    [ad_2]

  • صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

    [ad_1]

    احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کرده‌اید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریع‌تر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید.

    [ad_2]