در سال ۲۰۲۵، پیش‌بینی می‌شود که تقریباً ۴۰ درصد از کل زمان بازی کاربران به عناوینی تعلق گیرد که حداقل ۸ سال از زمان عرضه آن‌ها گذشته است. علاوه بر این، کاربران استیم به‌طور متوسط در سال جاری ۴ بازی جدید را تجربه کرده‌اند.

تبلیغات

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۵، استیم گزارش سالانه‌اش به نام Steam Replay را منتشر کرده است. این گزارش از طریق یک بنر بزرگ در صفحه اصلی و نیز از طریق لینک مجزای آن قابل دسترسی است و نمای کلی از تجربه‌های طی شده در یک سال گذشته پلیر و همچنین عملکرد این پلتفرم در طول سال جاری را ارائه می‌دهد.

طبق بررسی‌های انجام شده، کاربران استیم در سال ۲۰۲۵ به‌طور میانگین تنها ۴ بازی را تجربه کرده‌اند. این رقم نشان‌دهنده این است که بسیاری از کاربران این پلتفرم تمایل دارند به چند بازی خاص بچسبند و لازم نیست هر عنوان جدیدی را خریداری کنند. در این راستا، میانگین اچیومنت‌های کسب‌شده حدود ۱۱ ثبت شده که نشان از عدم تمرکز ویژه بسیاری از بازیکنان بر روی شکار اچیومنت‌ها دارد. همچنین میانگین روزهای متوالی بازی برای کاربران استیم برابر با ۶ روز گزارش شده است.

در مورد بازی‌هایی که کاربران استیم طول سال به آن‌ها پرداخته‌اند، تقریبا ۱۴ درصد از کل زمان بازی‌های آن‌ها به عناوینی تعلق داشته که در همان سال منتشر شده‌اند. در عوض، ۴۴ درصد از زمان بازی به آثار بین ۱ تا ۷ سال از زمان عرضه‌شان تعلق داشته است. همچنین، ۴۰ درصد از زمان بازی کاربران مربوط به بازی‌هایی است که ۸ سال یا بیشتر از تاریخ انتشار آن‌ها می‌گذرد. حدود ۲ درصد از زمان بازی نیز در این آمار به دلیل خطاهای آماری در نظر گرفته نشده است.

همانند سال قبل، انتظار می‌رود که Valve لیست پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۵ را نیز منتشر کند. در سال گذشته، این شرکت تأیید کرده بود که عناوینی از قبیل Warhammer 40,000: Space Marine 2، Palworld، Black Myth: Wukong، Helldivers 2 و Call of Duty: Black Ops 6 از جمله آثار پرفروش این فروشگاه بوده‌اند. به علاوه، برخی بازی‌های قدیمی‌تر مانند Baldur’s Gate 3 و Elden Ring نیز فروش خوبی را تجربه کرده‌اند.

اشتراک‌گذاری »