در مراسم The Game Awards 2025، استودیوی نامدار Larian Studios از بازی جدید خود با نام Divinity رونمایی کرد. این رونمایی با یک تیزر خاص و منحصر به فرد انجام شد؛ مجسمه‌ای زنده در کویر Mojave به نمایش درآمد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اندکی بعد، ثبت یک علامت تجاری در اروپا نشان داد که این تیزر مرموز به نسخه تازه‌ای از سری Divinity مربوط می‌باشد و در پی آن، تریلر رسمی بازی نیز در همان مراسم منتشر گردید.

تبلیغات

در آغاز، توسعه‌دهندگان در مورد ماهیت بازی سکوت کرده و فقط اظهار کردند که برای تجربه آن نیازی به آشنایی با Divinity: Original Sin 2 نیست. این موضوع باعث ایجاد حدس و گمان‌هایی شد که Larian Studios ممکن است این بار به تولید یک عنوان نقش‌آفرینی اکشن روی آورد. اما این فرضیه به صورت رسمی رد شد.

مدیرعامل استودیو، سوِن وینکه (Swen Vincke)، در گفتگویی با خبرگزاری بلومبرگ تأیید کرد که Divinity یک بازی نقش‌آفرینی نوبتی خواهد بود؛ مشابه سه عنوان پیشین این استودیو که معروف‌ترین آن‌ها Baldur’s Gate 3 است. این بازی موفق به فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه شده و به عنوان یکی از دستاوردهای برجسته استودیو شناخته می‌شود. وینکه همچنین اشاره کرد که پروژه جدید حتی از این موفقیت نیز فراتر خواهد رفت:

ما این بار بدون هیچ محدودیتی کار خواهیم کرد. Divinity یک نقش‌آفرینی نوبتی است که تمامی ویژگی‌های آثار پیشین ما را داراست، اما در سطحی بالاتر ارائه می‌شود. Baldur’s Gate 3 بازی عالی‌ای بود و به آن افتخار می‌کنم، اما باور دارم که این بازی به مراتب بهتر خواهد بود. ما سیستمی ایجاد کرده‌ایم که مختص یک بازی ویدئویی طراحی شده و فهم آن بسیار ساده‌تر خواهد بود. هدف ما این است که وقتی خبرنگاران درباره بازی سخن می‌گویند، هر یک داستانی کاملاً متفاوت را روایت کنند. ما قابلیت‌های جدیدی اضافه کرده‌ایم که پیش‌تر در نقش‌آفرینی‌ها دیده نشده است.

مدیرعامل لاریان: Divinity یک نقش‌آفرینی نوبتی است و به مراتب بهتر از Baldur’s Gate 3 خواهد بود - لینک ۳۶۵

با وجود آرزوهای بزرگ، Larian Studios امیدوار است که این بازی به سرعت توسعه یابد. وینکه اشاره کرد که چرخه توسعه کوتاه‌مدت سه تا چهار ساله به مراتب کارآمدتر از چرخه شش ساله می‌باشد. البته، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، عرضه زودهنگام برای Divinity در برنامه‌ها لحاظ شده، ولی احتمالاً در سال ۲۰۲۶ محقق نخواهد شد. بدین ترتیب، عرضه زودهنگام در سال ۲۰۲۷ و انتشار کامل در بازه زمانی ۲۰۲۸ تا ۲۰۲۹ محتمل به نظر می‌رسد؛ مدتی که با روند معمول پنج تا شش ساله توسعه همخوانی دارد.

اشتراک‌گذاری »